Link System wychodzi z AdMaster

Link System poinformował o planach sprzedaży swoich 15% udziałów w sieci adMaster. Nie wiadomo na razie, kto i za ile byłby skłonny nabyć udziały polskiego przedstawicielstwa ARBO Media. Sieć planuje uzyskać rentowność w marcu 2002, a cały przyszły rok zakończyć na plusie.

W przekazanym do prasy komunikacie, Link System poinformował o zamiarze sprzedaży 15% udziałów w adMaster Polska. W lipcu br. niemiecka adMaster Network powołała swoje przedstawicielstwo w Polsce, w którym udziały objęły Link System i admaster Germany. Izabella Kwiatkowska, reprezentująca LS stwierdziła, że obecna decyzja wynika z faktu zmiany profilu działalności przez spółkę.

„Zmienił się nasz właściciel, planujemy odejść nieco od Internetu. W związku z tym potrzebujemy pieniędzy na sfinansowanie rozwoju” – powiedziała Izabella Kwiatkowska.

Przedstawiciel LS nie powiedziała, czy środki te firma uzyska ze sprzedaży udziałów, czy raczej z wycofania z kosztów finansowania działalności sieci. Według Izabelli Kwiatkowskiej, firma posiada już kilku oferentów.

Jak zapewniają przedstawiciele Link System i adMaster, działania te nie wynikają ze złej sytuacji finansowej sieci.

„Nie wycofujemy się z adMaster, ponieważ firma plajtuje” – powiedziała Izabella Kwiatkowska.

adMaster posiada obecnie podpisanych 115 umów na wyłączność z witrynami internetowymi i serwuje 30 mln odsłon banerów miesięcznie. W lipcu br., kiedy adMaster pojawił się w Polsce, plany zakładały zdobycie do końca roku 15% udziału w rynku.

„Rzeczywistość zrewidowała nieco te plany, obecnie szacuje nasz udział w rynku na 6-7%. Przewidujemy przekroczenie progu rentowności w marcu przyszłego roku, a cały rok 2002 chcemy zakończyć na plusie” – powiedział Marcin Woźniak, dyrektor generalny adMaster Polska.

Marcin Woźniak nie chciał komentować, kto mógłby objąć udziały Link System.