Lepsza reklama z sufitu niż dopasowana?

Tacoda zbadała wzrok internautów błądzący po stronie z płatnymi odnośnikami. Tradycja nakazuje, by reklamy miały związek z treścią strony. Wyniki podpowiadają, że to nieskuteczna strategia.

Ludzie wydają się znacznie bardziej zainteresowani reklamami, które nie są kontekstowo dopasowane do treści serwisu. Badanie przeprowadzone przez Next Century Media wskazuje, że reklamy aut, komputerów czy odbiorników telewizyjnych cieszą się 17% większym zainteresowaniem na tych serwisach, gdzie nie było o takim sprzęcie nawet wzmianki.

Internauci też znacznie częściej - bo o 54% - spoglądali w kierunku reklam, które nie miały związku z treścią strony. Prezes Tacoda, Dave Morgan podkreślił, że taką samą moc przyciągania reklamy te mają również przy kolejnych wizytach na serwisie.

Zaobserwowana prawidłowość prawdopodobnie nie ma wpływu na skuteczność techniki tzw. targetowania behawioralnego, ponieważ internautom często serwuje się reklamy nie związane z treścią aktualnie oglądanych stron, ale z raczej z treścią stron oglądanych wcześniej w czasie wędrówki w sieci.