Lepiej i gorzej
- Paweł Polimirski,
- 04.10.2001, godz. 07:07
Telekomunikacja Polska traci abonentów, ale nie przeszkadza jej to w zwiększaniu przychodów.
W skład grupy Telekomunikacji Polskiej wchodzą dwaj operatorzy telekomunikacyjni – stacjonarna Telekomunikacja Polska oraz komórkowy Centertel, a także spółki córki TP S.A., jak np. TP Internet. Podczas środowej prezentacji giełdowej przedstawiciele operatora poinformowali, że w br. przychody grupy Telekomunikacji Polskiej wzrosną o 10-12%.
Dynamika taka miałaby utrzymywać się w najbliższych latach. W przypadku telefonii stacjonarnej sięgać będzie ona 5-8%, ale w telefonii komórkowej nawet 30%. Według zapowiedzi TP SA, że w 2001 roku grupa spodziewa się wzrostu liczby abonentów cyfrowej sieci telefonii komórkowej Idea o połowę. Spada natomiast dynamika przyrostu abonentów telefonii stacjonarnej. Tylko w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku TP S.A. straciła 400 tys. abonentów, z czego blisko połowa najprawdopodobniej wybrała innych operatorów. Ok. 20% z tej liczby operator odłączył z własnej inicjatywy. Ogólnie strata abonentów jest większa od zakładanej o ok. 150 tys.