Legalna muzyka w Sieci - obejrzyj reklamy zamiast płacić

Amerykańska firma SpiralFrog zamierza jeszcze w tym roku uruchomić usługę umożliwiającą użytkownikom pobieranie za darmo legalnych kopii utworów muzycznych z katalogu wytwórni Universal Music Group. "Ceną" za pobranie pliku ma być wyłącznie zgoda na oglądanie zamieszczonych w serwisie reklam. W przypadku powodzenia przedsięwzięcia dotychczasowy model dystrybucji muzyki przez Internet, spopularyzowane przez iTunes Music Store, może odejść do lamusa.

Zamierzenia firmy opierają się na przeprowadzonych przez nią analizach rynkowych, które dowiodły, że klienci chętnie zgodziliby się na oglądanie nieinwazyjnych reklam na stronach serwisu w ramach "zapłaty" za możliwość pobierania muzyki. Przedstawiciele SpiralFrog są przekonani, że proponowany przez nich model dystrybucji - alternatywny wobec dominującego obecnie na świecie modelu rodem ze sklepu Apple iTMS - pozwoli firmie skutecznie rywalizować zarówno z gigantami rynku muzyki online, ale i z sieciami bezpośredniej wymiany plików.

Początkowo usługa ma być dostępna dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Aby z niej skorzystać, trzeba będzie się zarejestrować, a następnie co miesiąc odnawiać rejestrację. W przeciwnym wypadku pliki pobrane z serwisu (chronione systemem DRM) nie będą mogły być odtwarzane. Pobranych plików nie będzie można nagrywać na nośnikach optycznych (np płytach CD), będzie zaś możliwe zapisywanie ich w pamięci przenośnych odtwarzaczy muzycznych.

W "stajni" wytwórni Universal znajdują się takie gwiazdy jak U2, Audioslave czy Gwen Stefani.

Więcej informacji: SpiralFrog