Kryzys nie zagraża e-handlowi

Trudności gospodarcze, jakie przeżywają obecnie Stany Zjednoczone, nie odbiją się negatywnie na handlu internetowym. Firma analityczna Forrester Research przewiduje, że jego wartość wzrośnie w bieżącym roku o 17% i osiągnie 204 miliardy dolarów. Tak duży wzrost będzie możliwy głównie dzięki dobrej sprzedaży ubrań, komputerów i samochodów.

Co prawda 17-procentowy wzrost oznacza, że będzie on wolniejszy niż w roku 2007, kiedy to zanotowano 21-procentowe zwiększenie przychodów z e-handlu w porównaniu z rokiem poprzednim, jednak analitycy Forrestera uważają, że to efekt dojrzewającego rynku, a nie problemów gospodarczych.

Z badań, które zostały przeprowadzone na zamówienie organizacji Shop.org, wynika zatem, że handel online będzie miał się coraz lepiej. W przeciwieństwie do tradycyjnego handlu. Inne badania sugerują bowiem, że tylko sklepy dyskontowe oraz hurtownie mogą liczyć na większe obroty. Klienci coraz chętniej kupują przez Sieć, która odbiera ich tradycyjnym sklepom. Za internetowymi sklepami przemawiają przede wszystkim wygoda oraz szersza oferta. Nie bez znaczenia jest też niejednokrotnie niższa cena.