Kosmetyki i artykuły higieniczne - w to warto inwestować

Firma konsultingowa A.T. Kearny prognozuje, że produkty z kategorii kosmetyka i uroda oraz artykuły higieniczne staną się w najbliższych latach najbardziej popularnymi towarami online w Europie.

Wnioski takie wysunięto na podstawie obserwacji wzrostu zainteresowania Europejczyków takimi produktami - z roku na rok rośnie ono o ok. 8% i tendencja ta ma utrzymać się do 2019. Jednym ze źródeł popularności jest przywiązanie klienta/klientki do danej marki kosmetyków i regularne ich uzupełnianie w przypadku wyczerpania posiadanych zapasów. Podobnie rzecz się ma ze środkami higieny osobistej. W przypadku kosmetyków klientki inspirują do zakupów także różnorakie pomysły, jak np. nowe makijaże.

W Europie kosmetyki online kupuje 53% kobiet oraz 34% mężczyzn, a co ciekawe - obie płcie wydają mimo różnicy niemal takie same kwoty. Mężczyźni kupują rzadziej, ale droższe produkty, kobiety częściej - ale tańsze niż męskie. Dla większości konsumentów to cena jest głównym wyznacznikiem tego, czy dokonają zakupu w sklepie online. Jako ulubione źródło zakupów kosmetyków w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech wymieniany jest Amazon, we Francji rządzi natomiast Yves Rocher.

Zobacz również: