Kontrowersyjne płatne odnośniki

Ostatnia polityka dotycząca sprzedaży tzw. płatnych odnośników przez systemy wyszukiwawcze spotkała się z wieloma zastrzeżeniami znanych firm, które twierdzą, że wyszukiwarki nadużywają ich marek handlowych. Wiele wskazuje na to, że między nimi rozpocznie się ostra walka.

Płatne odnośniki w rezultatach wyszukiwania cieszą się coraz większą popularnością wśród reklamodawców, tym samym zarówno Google jak i Overture odnotowały znaczne przychody z tego tytułu. W ostatnim czasie wyszukiwarki wprowadziły sprzedaż słów kluczowych i to stało się kością niezgody pomiędzy właścicielami systematów wyszukiwawczych a firmami handlowymi.

W ramach nowej oferty np. niezbyt popularny producent obuwia może wykupić nie tyle sformułowanie „buty do biegania”, ale całą frazę „buty do biegania firmy Nike, Adidas, New Balance” – w ten sposób informacja o jego produktach pojawi się przy wyszukiwaniu butów największych marek. Takie postępowanie ma zwiększyć popularność mniejszej firmy.

Firmy posiadające uznane marki twierdzą, że taka działalność to łamanie prawa i domagają się zniesienia kupna takiej opcji w systemach wyszukiwawczych.

Jeżeli do Google napłynie wiele wniosków od rozżalonych firm, z wyszukiwarki zniknie kontrowersyjna oferta. Jak na razie jednak opisana opcja promocji istnieje nadal.