Konto w Hodze

Portal Hoga uruchomił serwis darmowych kont pocztowych, który, jak wierzą jego przedstawiciele, dzięki swojej wyjątkowości zdobędzie 100 tys. użytkowników w ciągu trzech miesięcy.

Serwis jest jednym z najbardziej rozbudowanych w ofercie polskich portali i oferuje narzędzie podobne do nowoczesnych aplikacji pocztowych. Spośród nich warto wymienić funkcję powiadamiania o nadejściu nowej korespondencji za pomocą systemu SMS na telefon komórkowy użytkownika.

Hoga długo zwlekała z uruchomieniem serwisu kont pocztowych, biorąc pod uwagę że portal wystartował pół roku temu i że jest to na rynku jedna z podstawowych usług w tego typu przedsięwzięciach. Poczta stanowi jedno z narzędzi najlepiej przyciągających internautów do portali, ponieważ wedle ich własnych szacunków generuje ok. 60% ruchu w nich. „Zwlekaliśmy tak długo z uruchomieniem serwisu, ponieważ chcieliśmy od razu zaoferować coś więcej niż konkurencja” – wyjaśniał wiceprezes Hogi, Rafał Stefanowski. – „Popyt na tego typu usługi jest już w dużej mierze zaspokojony, dlatego trzeba wyjść w nich poza standard, aby przyciągnąć użytkowników”.

Możliwości tego serwisu są wzorowana na tak popularnych serwisach jak Hotmail czy Yahoo!, których użytkownicy - zdaniem Pawła Trojanka z firmy Infocity, która jest współtwórcą serwisu – bardzo chętnie wykorzystują bardziej zaawansowane funkcje. „Liczymy na zainteresowanie serwisem ludzi mobilnych, , którzy z różnych powodów nie zawsze mają dostęp do komputera osobistego, na przykład studentów” – wyjaśnił Rafał Stefanowski.

Hoga zakłada zdobycie 100 tys. użytkowników systemu w ciągu trzech miesięcy i aż 500 tys. do końca 2001 r., co wydaje się niemożliwe do osiągnięcia, biorąc pod uwagę, że liczba użytkowników poczty elektronicznej to w najlepszym razie (w zależności od kryteriów) ok. 3 mln Polaków, a Hoga plasuje się w rankingach popularności portali poza pierwszą dziesiątką. Trudno też oczekiwać, aby Hoga znalazła tak licznych amatorów swojego rozbudowanego systemu pocztowego z uwagi na fakt, że dubluje on właściwie możliwości programów pocztowych oraz ze względu na cenę i jakość połączeń z Internetem w Polsce, która może skutecznie utrudnić wykorzystywanie bardziej zaawansowanych usług.