Konsumenci nie chcą zabezpieczeń

Zdecydowana większość użytkowników Internetu woli zapłacić 17,99 USD za płytę CD (np. muzyczną), której zawartość będzie można kopiować, niż 9,99 USD za nośnik zabezpieczony przed kopiowaniem - wynika z opublikowanego właśnie raportu firmy Jupiter Research.

Raport "Consumer Attitudes Toward Digital Rights & Content Ownership" (w wolnym tłumaczeniu: Stosunek klientów do kwestii cyfrowych zabezpieczeń i własności) przynosi bardzo ciekawe spostrzeżenia. Okazuje się, że e-konsumenci są skłonni płacić więcej za towar, którym będą mogli w pełni dysponować.

"W naszym badaniu udało się określić widełki cenowe, w których mieści się akceptowalna przez konsumenta kwota do zapłacenia za nośnik cyfrowy. To z kolei przekłada się na konkretne limity ogólnej konsumpcji i przyswajalności mediów cyfrowych przez rynek" - mówi Sargent.

W celu stworzenia raportu, Jupiter Research przebadała przedstawicieli głównych dostawców treści oraz technologii, którzy nie potrafili dotychczas osiągnąć jednego stanowiska w odniesieniu do inicjatyw Digital Rights Managment (oprogramowanie do zarządzania prawami - czy może dokładniej i bliżej faktycznego stanu rzeczy - restrykcjami - nałożonymi na dokumenty cyfrowe - red.). "DRM to element praw własności do utworów cyfrowych, którego wprowadzenie jest przejawem chęci posiadaczy praw do contentu do kontroli sprzedaży lub bezpłatnej dystrybucji na potrzeby prywatne Raport przedstawia stanowisko dostawców contentu i technologii oraz konsumentów i w jaki sposób na ich sytuację wpływa oprogramowanie do zarządzania dostępem do dokumentów cyfrowych" - konkluduje Sargent.