Konsekwentny kurs na parkiet

Internet Idea, spółka prowadząca portal YoYo.pl, od samego początku zapowiadała, że zmierza w kierunku giełdy. Teraz planuje debiut na I kwartał następnego roku.

Internet Idea, spółka prowadząca portal YoYo.pl, od samego początku zapowiadała, że zmierza w kierunku giełdy. Teraz planuje debiut na I kwartał następnego roku.

Jednak właściciele portalu ostrożnie podchodzą do wprowadzenia akcji spółki do publicznych notowań. Choć o swoich planach wejścia na parkiet mówią otwarcie, podając nawet przybliżony czas, to jednak uzależniają swoją emisję od powodzenia publicznych ofert konkurentów – #Areny# i #Interii#.

Póki co #Internet Idea#, właściciel #Yoyo.pl#, czeka na decyzję sądu o rejestracji przekształcenia w spółkę akcyjną. Zapytaliśmy Arkadiusza Kuicha, prezesa spółki, czy nie obawia się, że formalne procedury dopuszczenia spółki na #Giełdę Papierów Wartościowych# mogą opóźnić wprowadzenie akcji do notowań w zakładanym terminie. „To prawda, że na decyzję o dopuszczeniu walorów do obrotu przez Komisje Papierów Wartościowych i Giełd można czekać ze dwa-trzy miesiące. Ale nam też nie zajmie dużo czasu sporządzenie wymaganej dokumentacji, poza tym mamy na to wszystko właściwie pół roku i liczymy, że znajdziemy dobrego partnera który nas wprowadzi na giełdę” – odpowiedział. Podtrzymał jednocześnie wcześniejszą zapowiedź, że nie chce być pierwszym polskim portalem na GPW.

Władze Yoyo uważają, że portal ma szanse udanego debiutu giełdowego. „Jeszcze w tym miesiącu zmieniamy charakter portalu. Chcemy stworzyć coś, co nazwałbym portalem magazynowym, nie ogólnym. Będzie mniej newsów, ale więcej materiałów obszerniejszych, będą też serwisy hobbistyczne” – zapowiada Arkadiusz Kuich.

Zmiany mają się przysłużyć m.in. lepszemu rozpoznawaniu portalu. Ale YoYo i tak nie może narzekać na popularność – choć daleko mu do #Wirtualnej Polski# i #Onetu#, jednak, według badań OBOP-u znajduje się na czwartym miejscu w Polsce pod względem rozpoznawalności portali.

YoYo.pl wystartował w styczniu tego roku. Uruchomiła go Internet Idea, spółka medialna, która swoją działalność opiera na Internecie. Spółce udało się już w pierwszym półroczu pozyskać inwestora strategicznego. Firmą interesowały się #Hewlett Packard# i #Nokia#, ale ostatecznie inwestorem został wrocławski dystrybutor komputerowy #STGroup#. Za 37 procent udziałów w II zapłacono 13,8 mln zł.

Ostatnio STGroup poinformował, że w swoją działalność internetową zainwestuje ok. 25 mln złotych w ciągu trzech lat. Oprócz YoYo spółka inwestuje także w #Voyager.com#, który specjalizuje się w systemach handlu elektronicznego.