Koniec Vendi.pl?

Na stronie pasażu handlowego pojawił się komunikat o zawieszeniu z końcem marca działalności „w tej formie”. Nie wiadomo jeszcze, czy oznacza to ostateczny koniec zbudowanego kosztem 9 mln zł przedsięwzięcia Agory i ComputerLandu.

Komunikat przekierowuje potencjalnych klientów czterech sklepów które współpracowały z pasażem Agory i ComputerLandu do ich witryn.

Pasaż został uruchomiony, po ponad 9 – miesięcznym opóźnieniu w stosunku do terminu zakładanego pierwotnie, we wrześnie ub. roku. Według założeń twórców pasażu inwestycje wynoszące 9 mln zł miały zwrócić się w końcu 2002 lub (według wersji pesymistycznej) w końcu 2003 roku. Spółki, które objęły w pasażu po 50% liczyły na zdobycie 20% detalicznego e-rynku do końca br. , a 30% do końca 2004. W momencie uruchamiania, w pasażu według deklaracji jego twórców było 50 sklepów oferujących 10 tys. produktów. Miesięczny abonament wynosił 400 zł, Vendi pobierał ponadto prowizję od obrotów.

Zobacz również:

Komunikat nie daje jasnej odpowiedzi, co dalej będzie się działo z pasażem. W ostatnim czasie ComputerLand wycofał się z kilku swoich inwestycji w przedsięwzięcia internetowe, m.in. Clinika.pl czy StalPortalu. Także Agora wspominała już o chęci wycofania z inwestycji w Centrum Handlu Internetowego, zarządzające pasażem.