Koniec Vendi.pl?

Na stronie pasażu handlowego pojawił się komunikat o zawieszeniu z końcem marca działalności „w tej formie”. Nie wiadomo jeszcze, czy oznacza to ostateczny koniec zbudowanego kosztem 9 mln zł przedsięwzięcia Agory i ComputerLandu.

Komunikat przekierowuje potencjalnych klientów czterech sklepów które współpracowały z pasażem Agory i ComputerLandu do ich witryn.

Pasaż został uruchomiony, po ponad 9 – miesięcznym opóźnieniu w stosunku do terminu zakładanego pierwotnie, we wrześnie ub. roku. Według założeń twórców pasażu inwestycje wynoszące 9 mln zł miały zwrócić się w końcu 2002 lub (według wersji pesymistycznej) w końcu 2003 roku. Spółki, które objęły w pasażu po 50% liczyły na zdobycie 20% detalicznego e-rynku do końca br. , a 30% do końca 2004. W momencie uruchamiania, w pasażu według deklaracji jego twórców było 50 sklepów oferujących 10 tys. produktów. Miesięczny abonament wynosił 400 zł, Vendi pobierał ponadto prowizję od obrotów.

Komunikat nie daje jasnej odpowiedzi, co dalej będzie się działo z pasażem. W ostatnim czasie ComputerLand wycofał się z kilku swoich inwestycji w przedsięwzięcia internetowe, m.in. Clinika.pl czy StalPortalu. Także Agora wspominała już o chęci wycofania z inwestycji w Centrum Handlu Internetowego, zarządzające pasażem.