Konferencja "e-commerceStandard 2009. Strategie na kryzys"

Już w przyszłym tygodniu, w dniach 17-18 września 2009 r. odbędzie się kolejna z cyklu e-commerce konferencja organizowana przez portal InternetStandard.pl. Tematem przewodnim tegorocznej konferencji są strategie rozwoju handlu internetowego w Polsce w okresie spowolnienia gospodarczego. Zaproszeni prelegenci i eksperci podpowiedzą jak pokonać bariery utrudniające efektywny rozwój biznesu w tym trudnym czasie oraz zdradzą jak kryzys przekuć w zysk.

Właściciele sklepów internetowych muszą dziś sprostać nie tylko trudnościom, jakie niesie z sobą spowolnienie gospodarcze, ale także rosnącym wymaganiom coraz bardziej świadomego i dojrzałego e-klienta. Nie należy zapominać o typowych dla e-commerce barierach utrudniających rozwój biznesu, a także o pojawiających się innowacjach i trendach spośród których coraz trudniej wybrać te optymalne, które efektywnie i szybko pozwalają zwiększać sprzedaż. Tegoroczna konferencja "e-commerceStandard 2009. Strategie na kryzys" pomoże poznać tajniki prowadzenia sklepu internetowego w niepewnym okresie spowolnienia gospodarczego oraz zobaczyć jak z kryzysem radzą sobie inni gracze.

Wśród prelegentów konferencji e-commerceStandard 2009 są wybitni eksperci i praktycy, którzy na przykładzie własnych doświadczeń pokażą nie tylko jak zneutralizować skutki kryzysu, ale również jak je efektywnie wykorzystać - zapowiada Agnieszka Świtkowska, menedżer konferencji i wydawca Internet Standard. Gościć będziemy przedstawicieli największych graczy rynkowych m.in. Annę Bogdańską (prezesa Merlin.pl), Jacka Denkowskiego (prezesa DomZdrowia.pl), Andrzeja Ponińskiego (prezesa DotPay), Tomasza Domżalskiego (członka zarządu EasyGo.pl i Wakacje.pl), jak i właścicieli niszowych, ale wielce interesujących inicjatyw: Virena Bhandari (właściciela Skarpetkowo.pl), Rafała Agnieszczaka (właściciela Bao.pl i prezesa zarządu, Fotka.pl), Tomasza Jaromina (współwłaściciela Intymnie.com), Jarka Czarnika (prezesa zarządu grupy meble.pl), którzy z sukcesem zarabiają w sieci.

Jak wynika z raportu "E-commerce 2009" opracowanego przez Internet Standard, którego premiera odbędzie się pierwszego dnia konferencji, wśród najważniejszych barier rozwoju handlu internetowego w Polsce są problemy logistyczne. W związku z tym jeden z tematycznych bloków naszej konferencji poświęcimy w całości zagadnieniom wsparcia technologicznego i logistycznego dla sklepów internetowych - mówi Agnieszka Świtkowska. Nasi prelegenci m. in. Rafał Brzoska (prezes zarządu, InPost.pl), Karol Dudij (dyrektor handlowy, Action ), Patrycja Gawarecka (dyrektor sprzedaży, AB), a także Leszek Kulbacki i Paweł Wierciński (RUCH) zaprezentują najnowsze rozwiązania magazynowo-transportowe, które efektywnie i szybko usprawniają realizację zamówień oraz przyczyniają się do zwiększenia przewagi konkurencyjnej sklepu.

Konferencja "e-commerceStandard 2009. Strategie na kryzys"
Problematyce barier występujących w okresie spowolnienia gospodarczego, które w znaczący sposób utrudniają rozwój branży e-commerce w Polsce poświęcony będzie także panel dyskusyjny. Dyskusja moderowana przez Michała Kreczmara (dyrektora wydawniczego ds. ecommerce i direct marketing, Gazeta.pl), w której udział wezmą: Rafał Agnieszczak (właściciel Bao.pl i prezes zarządu, Fotka.pl), Tomasz Jaromin (właściciel Intymnie.com), Adam Kwaśniewski (szef Grupy E-commerce, SMB) oraz Piotr Broniarczyk (CEO, Okazje.info) z pewnością dostarczy praktycznych rad i wskazówek pozwalających na przetrwanie w kryzysie, a nawet wykorzystanie go do umocnienia swej pozycji na rynku. Wśród zaproszonych na konferencję gości jest również Wojciech Kyciak, bloger, współator książki "Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy" który na podstawie swej działalności konsultingowej oraz długoletniej obserwacji rynku scharakteryzuje "10 grzechów głównych" polskich sklepów internetowych.

Domeną i wyróżnikiem wszystkich konferencji organizowanych przez Internet Standard jest nie tylko dostarczanie kompleksowej i użytecznej wiedzy z najwyższej półki, ale również prezentowanie najnowszych rozwiązań i trendów pojawiających się w branży. Tak będzie również w przypadku konferencji "e-commerceStandard 2009".

Wystąpienia drugiego dnia konferencji dotyczyć będą sposobów zwiększania sprzedaży w sklepach internetowych zarówno przy wykorzystaniu standardowych i sprawdzonych metod (SEM, social marketing), jak i najnowszych trendów w tej dziedzinie. Wspólnie z naszymi prelegentami zastanowimy się jak nie popełnić błędu w promowaniu marki sklepu za pośrednictwem blogów i mikroblogów, na nowo odkryjemy potencjał społeczności oraz szczególną uwagę poświęcimy prezentacji produktów na witrynie e-sklepu (e-merchandising), a także usability - mówi Agnieszka Świtkowska. Zaproszeni eksperci od projektowania stron internetowych - Eryk Orłowski (offline.pl) i Wojciech Kuśmierek (UseLab.pl) przedstawią najważniejsze cechy dobrej witryny sklepu internetowego oraz - co przeprowadzimy po raz pierwszy - "na żywo" dokonają analizy użyteczności wybranych stron e-sklepów, które zostaną zgłoszone przez uczestników konferencji.

Nie zabraknie ciekawych case’ów obrazujących innowacyjne podejście do zdobywania klientów (webringi, sztuczna inteligencja, i in.), obecna będzie także tematyka pozyskiwania funduszy europejskich na rozwijanie e-biznesu.

Konferencja adresowana jest do właścicieli sklepów internetowych, osób odpowiedzialnych za planowanie strategii rozwoju oraz wdrażanie nowych kanałów sprzedaży, a także przedstawicieli branży marketingowej i logistycznej oraz producentów rozwiązań technologicznych wspierających e-commerce.

Szczegółowy program konferencji, sylwetki prelegentów, a także formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie konferencji e-commerceStandard 2009.