Konferencja 'SEM2008. Marketing w wyszukiwarkach' - relacja

Konferencja 'SEM2008. Marketing w wyszukiwarkach' - relacja

Chewy Trewhella, developer advocate Google

Alfabet SEM

Nawiązaniem do wystąpienia Thorstena Faltingsa z GroupM była druga prezentacja Massimo Burgio, który powołując się na artykuł Chrisa Boggsa (SEMPO) nakreślił cały alfabet prawideł, którymi powinny kierować się firmy wybierając dobrą agencję marketingu SEM. Od A (algorytm) poprzez kolejnych 26 literek (jak np. E - etyka, e-shelf, G - a jakże Google, L - landing pages, O - organic) na Z (Ze End) skończywszy.

Podsumowaniem omawianych do tej pory zagadnień były prezentacje przedostatniego bloku tematycznego poświęconego SEO. Piotr Kozłowski z Netpsrint.pl ukazał sposoby myślenia i działania wyszukiwarki, które pomóc mogą w optymalizowaniu witryny. SEO z punktu widzenia wyszukiwarki to przede wszystkim: optymalizacja kodu strony, optymalizacja treści z wykorzystaniem słów kluczowych, linkowanie oraz budowa tego, co widzi użytkownik. Po raz kolejny padło stwierdzenie, że celem pozycjonowania jest wejście użytkownika na serwis i że w tej toczącej się o dużą stawkę grze, należy działać fair i postępować zgodnie z regulaminami wyszukiwarek. Według P. Kozłowskiego przyszłość branży należy do social search, do wyszukiwania uniwersalnego przedstawiającego różne treści i formy zasobów w jednym wyniku wyszukiwania oraz do obsługi zapytań w szerszym kontekście zorientowanego na zadania. SEO czy SEM? Zdecydowanie należy łączyć oba podejścia - stwierdził w swej prezentacji Maciej Gałecki z Blureank. Przywoływane przez prelegenta badania dowodzą, iż liczba kliknięć w "organiczne" hasła brandingowe znacząco wzrasta, jeżeli prowadzone są działania PPC, a obecność w wynikach organicznych i płatnych równocześnie daje 92% kliknięć więcej w stosunku do samych działań PPC. Tak więc: 2+2=8 i dopiero wykorzystanie powstałej synergii z połączenia działań SEO i SEM pozwoli osiągnąć zamierzony cel marketingowy.

Konferencja 'SEM2008. Marketing w wyszukiwarkach' - relacja

Alarm był próbny, ale przeprowadzony przez profesjonalistów.

Udowodnieniu, że dotychczasowe rozważania o charakterze teoretycznym faktycznie przekładają się na sukcesy w praktyce, służył ostatni blok konferencji: Case Studies. Przedstawiono najlepsze kampanie marketingu wyszukiwarkowego zrealizowane przez: Performance Media, MRM WorldWide, Ataxo (w przypadku tego case'a wyniki kampanii prezentował zadowolony klient - Tomasz Drożdżyński z Wykop.pl, co stanowi chyba zupełnie nową jakość w tego typu prezentacjach), a także zarysowano działania optymalizacji portali Gazeta.pl oraz Onet.pl.

Wnioski? Reklama w wyszukiwarkach na rynku polskim ma się całkiem nieźle. I będzie się mieć jeszcze lepiej.

10,2% - tyle wg. prognoz dokonanych na podstawie badań IAB prezentowanych na konferencji SEM2008 przez Jarosława Sobolewskiego, dyrektora generalnego IAB Polska, może wynosić udział Internetu w wydatkach reklamowych w 2008 r.

Relacja przygotowana została przez Bożenę Jaskowską.