Kolejny e-bank ruszy w marcu

Inteligo i Bankgesellschaft Berlin za dwa miesiące uruchomią w Polsce usługi bankowości elektronicznej. Oferta będzie skierowana dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm.

Usługi będą świadczone wspólnie przez Inteligo Financial Services (polski oddział Inteligo Group, opracowującej rozwiązania dla elektronicznych usług finansowych) i Bankgesellschaft Berlin AG, który ma ponad 40 proc. udziałów w polskim Inteligo. Partnerami nowego przedsięwzięcia będą także Compaq i Alcatel (dostarczenie infrastruktury teleinformatycznej) oraz Euronet. Kierownictwo Inteligo zapowiada, żę niebawem pojawią się kolejni partnerzy. Założyciele początkowo zainwestowali w uruchomienie nowych usług 11 mln dolarów, ale według zapowiedzi Andrzeja Klesyka, szefa IFS, do końca miesiąca kapitał zakładowy zostanie podwyższony o kolejne 3,5 mln USD.

Oferta Intelego będzie obejmowała nowoczesne usługi bankowe i płatnicze dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Bankiem prowadzącym rachunki klientów będzie Bankgesellschaft Berlin (Polska). Ja zapowiada Andrzej Klesyk, plany zakładają pozyskanie w ciągu 18 miesięcy działalności co najmniej 150 tysięcy klientów, po 4 latach 2-3-procentowy udział w rynku depozytów i osiągnięcie rentowności po 2 latach. Według Tomasza Kaźmierowskiego, szefa marketingu w Inteligo, usługi będą łączyły w sobie nowoczesne produkty finansowe i wysoki poziom obsługi klienta. Oferta Inteligo ma być wzorowana na zachodnich bankach internetowych – m.in. na brytyjskim Egg.com. Przedstawiciele firmy wychodzą z założenia, że wygrać można przede wszystkim stawiając na wygodę klientów opartą na wykorzystywaniu samych nowoczesnych rozwiązań. „Bankowość tradycyjna to spore obciążenie banków. Przegrywają obecnie ci, którzy łączą tradycję z nowoczesnością – ponoszą koszty utrzymywania oddziałów jednocześnie inwestując w Internet” – uważa David Putts, szef Inteligo Group.

Egg.com dostarcza większości inspiracji Iteligo. Ten bank istnieje od października 1998 r. Początkowo obsługiwał tylko telefonicznie, od lipca 1999 r. zaś wyłącznie przez Internet. Już po sześciu miesiącach działalności wysokość depozytów osiągnęła 5 mld funtów. Bank ten dopiero teraz uruchamia punkty kontaktu z klientami. Inteligo chce postawić początkowo tylko na obsługę przez telefon i Internet. Nie podano jednak szczegółów dotyczących oferty.