Kogo znamy w telekomunikacji

TNS OBOP przedstawił wyniki kolejnego badania TNS Telecoms Index: dowodzi ono m.in. jak różnie przebiega proces upowszechnienia znajomości marek graczy rynku telekomunikacyjnego w naszym kraju.

Na przestrzeni minionego roku największy wzrost znajomości marki (badano znajomość spontaniczną) odnotowało Tele 2 – z 28% rozpoznawalności w kwietniu ub. roku do 56% w styczniu br. Najszybciej znajomość marki Tele 2 rosła przy tym pomiędzy wrześniem a listopadem ub. roku, W porównaniu ze styczniem ub. roku poprawiła się także znajomość marki Netii – z 44% przed rokiem do 57% w styczniu br., jednak znajomość na tym poziomie operator odnotowuje niemal niezmiennie już od kwietnia ub. roku. W styczniu niewielki, 3-proc. wzrost, odnotowała Telefonia Dialog – odsetek respondentów znających tę markę wzrósł z 18% w grudniu 2003 do 21% w styczniu br. Wcześniej, przez 11 miesięcy znajomość marki TD oscylowała około 18%. Niezmiennie od początku realizacji badania największą znajomością spontaniczną może się natomiast pochwalić Telekomunikacja Polska, (w styczniu ’04 - 99%).