Kogo szuka Google w Polsce?

To, że Google chce otworzyć swój oddział w Polsce wiadomo już od ponad dwóch miesięcy. Informowaliśmy wtedy o rekrutacji prowadzonej przez firmę headhunterską. Obecnie trwa jawny nabór na kilka stanowisk. Do wzięcia jeszcze w tym roku jest około 7 wakatów.

Jak nam powiedział proszący o anonimowość przedstawiciel Google polskiego pochodzenia, firma headhunterska - Egon Zehnder - wciąż poszukuje Country Managera, który odpowiedzialny będzie za kontakty biura sprzedaży z małymi i średnimi serwisami. Dotychczas warszawski oddział przeprowadził już co najmniej kilka telekonferencji z potencjalnymi kandydatami. Co zaskoczyło przedstawiciela Google, nie wszystkie osoby zaproszone do rozmów zdecydowały się wziąć w nich udział. Być może kandydatów odstrasza zasada, że nowoprzyjęci do spółki kandydaci z reguły pracują na niższych niż dotychczas stanowiskach.

Anonimowy przedstawiciel Google, m.in. prowadzący rekrutację, odpowiedzialny będzie za kontakty z dużymi spółkami w Polsce.

Na stronie Google można znaleźć już cztery propozycje pracy dla polskich kandydatów, w tym jedną zlokalizowaną w Dublinie, gdzie mieści się Biuro Obsługi Klientów Google. Aktualnie Google poszukuje do oddziału w Polsce specjalistę ds. rynków wertykalnych, managera ds. kontaktów z przedstawicielami serwisów wertykalnych oraz szefa działu sprzedaży ds. serwisów wertykalnych. Wszyscy kandydaci powinni dysponować m.in. co najmniej kilkuletnim doświadczeniem kierowniczym, dyplomem renomowanych uniwersytetów i dobrą znajomością polskiego rynku reklamy internetowej.

Jak podkreślił przedstawiciel Google, do firmy mogą się też zgłaszać osoby, które nie spełniają określonych w ogłoszeniu rekrutacyjnym kryteriów. Istotne jest, by mogły się wykazać osiągnięciami i talentem a spółka stworzy odpowiadającą ich zawodowemu profilowi i umiejętnościom pozycję.

Nieoficjalnie wiadomo, że Google nie podjął jeszcze decyzji, jakie usługi będzie promował w naszym kraju. Na początek spółka kładzie nacisk na edukację rynku reklamowego i wypromowanie swoich rozwiązań - głównie programu AdSense oraz Adwords. Głównym zadaniem zatrudnionych osób będzie właśnie "edukacja i ewangelizacja" przedstawicieli serwisów internetowych. Wejście Google do Polski ma być procesem starannie przemyślanym, poprzedzonym badaniem rynku. Trudno się oprzeć wrażeniu, że Google chce uniknąć błędów eBay, który zainicjował swą działalność bez należytego wysondowania specyfiki polskiego rynku.

Polski oddział ma być przedstawicielstwem spółki na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Otwarcie polskiego oddziału spółki ma nastąpić w czwartym kwartale br.