Klasografia : Sciaga.pl wchodzi w społeczności

Twórcy Sciaga.pl, witryny, którą odwiedza ponad 2,5 mln internautów (real users) miesięcznie, uruchomili serwis społecznościowy przeznaczony dla uczniów. Klasografia.pl chce mieć pod koniec roku 1 mln użytkowników (real users). Czy to serwis podobny do Naszej-Klasy? Niekoniecznie. Głównymi adresatami Klasografii mają być osoby do 18 roku życia - uczniowie, a nie absolwenci.

Sciaga.pl istnieje prawie od 10 lat, w listopadzie miała większy zasięg niż serwisy edukacyjne Onet.pl, a w rankingu "Edukacja" Megapanelu ustępowała tylko Wikipedii.

Klasografia.pl to rozwinięcie idei, którą serwis Sciaga.pl wprowadziła dwa lata temu w postaci funkcjonalności zwanej "klasami" - tak nazywa się jedna z zakładek, która umożliwia kontakt z innymi uczniami z tych samych szkół. Obecnie w "klasach" zarejestrowanych jest ponad 80 tys. osób. -Nasza-klasa.pl wpłynęła na decyzję o wyodrębnienie serwisu ale należy zauważyć, że idea naszej strony jest nieco inna niż w Naszej Klasie. Klasografia chce bowiem dotrzeć do osób, które aktualnie chodzą do szkoły a nie do tych którzy ją już dawno skończyli - opowiada o serwisie Piotr Krzaczkowski prezes spółki Freshmind. Niebawem wszystkie konta użytkowników "klas" mają zostać zintegrowane z Klasografią.

-Nasza-Klasa.pl trafia głównie do osób starszych, a na przykład Grono.net praktycznie nie istnieje poza okręgiem warszawskim. Jest więc nisza, którą można wypełnić - tworząc serwis ułatwiający kontakty oraz pomocny w nauce. Tutaj na pewno pomocna będzie integracja ze Ściąga.pl - mówi o decyzji uruchomienia serwisu Krzaczkowski.

Klasografia : Sciaga.pl wchodzi w społeczności

Największym atutem Klasografii ma być solidne wykonanie i funkcjonalność. Twórcy mówią, że w wielu aspektach wzorowali się na Facebook.com. -Wierzmy, że z upływem czasu ludzie będą większą wagę przykładali do jakości i przydatności danego serwisu stąd silny nacisk na te cechy już teraz. To co jest widoczne na serwisie w tym momencie to tylko podstawowa wersja - z biegiem czasu będziemy dodawać kolejne elementy, jeszcze mocniej wiążące z serwisem - deklaruje Krzaczkowski. W maju Klasografia.pl chciałby mieć 500 tys. użytkowników (real users), pod koniec roku - milion. Na razie serwis oferuje m.in. galerie zdjęć, wiadomości, oraz "Powiadamiacz", czyli system, dzięki któremu użytkownik jest informowany o zmianach na swoim profilu (np. nowy komentarz przy zdjęciu) oraz profilach znajomych.

Serwis ma czerpać przychody z reklam. -Bardziej nastawiamy się tutaj na reklamy targetowane kontekstowo albo lokalnie niż na reklamy graficzne z sieci reklamowych. - mówi Krzaczkowski. W 100% z reklam utrzymywany jest cały serwis Sciaga.pl, zespół firmy Freshmind liczy w tej chwili 10 osób. Użytkownicy mają trafiać do Klasografii głównie dzięki marketingowi szeptanemu, ruch będzie pochodził także z serwisu Sciaga.pl.

-Sukces serwisu ma zagwarantować precyzyjnie dobrana grupa docelowa - ponad proporcjonalnie aktywna w sieci, spędzająca ze sobą dużo czasu i ciągle poszukująca rozrywki i nowości. Chcemy nasycić zainteresowanie Klasografią głównie ruchem ze Ściąga.pl - ten serwis w sezonie szkolnym przyciąga aż 2, 6mln użytkowników (real users) czyli bardzo dużo jak na naszą grupę docelową - uważa Krzaczkowski. -Wiadomo, że na początku będzie trudno ale nasza strategia jest długofalowa - myślimy o tym serwisie w perspektywie najbliższych kilku lat, a nie kilku miesięcy - dodaje.

Poza Sciaga.pl i Klasografia.pl do Freshmind należy jeszcze jeden serwis. -W listopadzie uruchomiliśmy w wersji testowej pierwsze kompendium wiedzy online dotyczące konkretnego przedmiotu- "Polski na 5-tke". Jest to kompletne vademecum maturzysty z języka polskiego, przygotowany przez profesjonalny zespół polonistów. Tydzień temu zakończyliśmy dodawanie materiałów. Po pierwszych 3 miesiącach oglądalność kształtuje się na poziomie 200 tysięcy użytkowników (cookies). W tym roku planujemy uruchomienie 2-3 serwisów z innych przedmiotów.