Kampania prezydencka w sieci - and the winner is...

Co jest zaskoczeniem w obecnie prowadzonej e-kampanii? Zaskakujące jest bezrefleksyjne podążanie za - w moim mniemaniu - błędną modą na Facebooka. Podczas gdy w NK, czy na Śledziku czekają miliony potencjalnych wyborców, tak sztaby z uporem stawiały na społecznościowy serwis międzynarodowy, który wciąż zasięgiem jest o wiele mniejszy od rodzimego lidera rynku - komentuje Zbigniew Nowicki. Czy lepiej mieć 300 fanów, którzy są "cool", gdyż korzystają z Facebooka czy 300 tys. albo i wielokrotnie więcej użytkowników z NK? Niestety teraz jest już za późno, aby kandydaci mogli udzielić właściwą odpowiedź na to pytanie. Dziwi również niski stopień wykorzystania AdWords - tak naprawdę świetnie wykorzystał to jako pierwszy jedynie Janusz Korwin Mikke, którego reklama pojawia się w odpowiedzi na wpisywane w okno wyszukiwarki imię i nazwisko pozostałych kandydatów. Dlatego wyłącznie sztab Janusza Korwina-Mikke dostrzegł potencjał przełamania ciszy wyborczej, bo przecież internetu nie można wyłączyć od piątku wieczorem, choć jak można się domyślać niektórzy z kandydatów bardzo by chcieli. Ciszy w internecie nie będzie.

Oto szczegółowy raport firmy Bluerank. Polecamy lekturze zwłaszcza szefom sztabów wyborczych.

Jakie wnioski sztaby wyborcze i partie powinny wysnuć na przyszłość?

Kampania prezydencka w sieci - and the winner is...
Przede wszystkim muszą zrozumieć, że internet to nie jest zabawka dla dzieci, a poważne medium, z którego korzysta już ponad połowa dorosłych Polaków. Nie można tego lekceważyć. Po drugie kampania wyborcza w sieci musi być prowadzona wg określonej strategii i planu - wszystkie działania muszą być ze sobą skoordynowane by tworzyć spójny i skuteczny przekaz marketingowy. Na koniec wreszcie - nie obejdzie się bez wsparcia ekspertów od różnych form reklamy internetowej. Brak wiedzy i kompetencji w tym obszarze kończy się niestety takim skutkiem jaki widzimy obecnie, należy po prostu zaufać ludziom, którzy się znają na marketingu on-line - podsumowuje raport Zbigniew Nowicki.

Zapraszamy do udziału w sondzie:

Który kandydat na prezydenta RP prowadzi najlepszą kampanię w internecie?