Kampania za 300 mln USD

Tyle ma kosztować kampania reklamowa ósmej wersji oprogramowania dostępowego MSN, które ma pokonać konkurencję w postaci analogicznej aplikacji AOL.

America OnLine udostępni na stronach swojego serwisu nową, znacznie zmodernizowaną ósmą wersję AOL – zapowiedzieli szefowie amerykańskiego portalu. Niemal jednocześnie, w odpowiedzi na informację America OnLine, Microsoft zarządzający konkurencyjnym portalem dostępowym MSN, zapowiedział, że chce wydać na szeroko zakrojoną kampanię reklamową nowej wersji swojej aplikacji MSN aż 300 mln USD.

MSN 8 ma bardzo podobne możliwości jak nowy AOL 8.0 i będzie dostępny w przyszłym tygodniu. Jego wprowadzenie na rynek poprzedzi wielkie show, które odbędzie się na nowojorskim Times Square 24 października. Wezmą w nim udział szef Microsoftu Bill Gates oraz piosenkarz Lenny Kravitz. Ma to być początek zmasowanej kampanii reklamowej online, która ma dotrzeć do 90% użytkowników sieci.

300 mln USD to kwota dwukrotnie wyższa od tej, którą Microsoft wydał na promocję poprzedniej wersji MSN. Jak donosi jednak raport Forrester Research z czerwca br., MSN pozostaje daleko w tyle za AOL pod względem liczby użytkowników usługi dostępowej.