K2 zgarnia liderów opinii

K2 inwestuje w marketing rekomendacji i uruchomia platformę Ambasada Trendów, służącą do rekrutacji liderów opinii.

Ambasada Trendów jest drugą, po utworzonej przez firmę Streetcom, stałą bazę Liderów Opinii dostępną na rynku polskim.

W ciągu kilku dni od startu platformy zarejestrowało się w niej kilkaset osób spełniających wymagane kryteria tj. m.in.: perswazyjność, szeroka sieć kontaktów, zainteresowanie nowościami rynkowymi. W planach K2 jest utworzenie w ciągu najbliższych miesięcy bazy kilkudziesięciu tysięcy najbardziej opiniotwórczych osób w Polsce.

"Jednym z elementów rekrutacji jest określenie właśnie stopnia perswazyjności danego użytkownika.

Badamy go wieloetapowo. Pierwszym testem jest ankieta opublikowana na serwisie, wypełniania przez potencjalnych "Ambasadorów". Dopiero po jej pozytywnym przejściu i ręcznej weryfikacji kwalifikujemy użytkownika, jako potencjalnego lidera opinii - mówi Marta Krajenta kierownik ds. marketingu i PR - Z racji tego, że sama ankieta ma charakter deklaratywny kolejnym etapem weryfikacji jest szereg kampanii testowych, w które angażujemy Ambasadorów. Na podstawie zebranych danych z ich przebiegu jesteśmy w stanie uzyskać informacje o stopniu perswazyjności danej osoby.

Marketing rekomendacji to rodzaj działań reklamowych polegający na wpływaniu i stymulowaniu konsumentów do tworzenia i dystrybuowania w swoim otoczeniu treści na temat marek, produktów i usług, które w trwały i efektywny sposób uwiarygodniają komunikację marek oraz budują zainteresowanie produktem.

Za udział w kampaniach WOMM Ambasadorzy nie otrzymują żadnego wynagrodzenia. Ich zaangażowanie opiera się wyłącznie na możliwości otrzymania nowego lub ulepszonego produktu przed innymi, realizacji własnych zainteresowań i chęci posiadania dodatkowej waluty towarzyskiej w otoczeniu - komentuje Adam Szudra, K2 Womm&Social Business Development Manager.

Kampanie marketingu rekomendacji prowadzone przez K2 opierają się na dostarczaniu wybranym liderom opinii, dopasowanym demograficznie i psychograficznie do grupy docelowej, produktów klienta wraz z wartościową informacją na ich temat oraz stymulowaniem uczestników kampanii do propagowania informacji.

Dzięki autorskim narzędziom Ambasada Trendów umożliwia klientom bieżący wgląd w realizowaną kampanii np. platforma jest wyposażona w panel lidera, służący do raportowania efektywności kampanii.

Platforma dostępna jest pod adresem: www.ambasadatrendow.pl.