K2 dla LECH Premium

W najnowszej realizacji dla marki LECH (Kompania Piwowarska SA) K2 Internet wykorzystała jedną z nowatorskich form komunikowania się z konsumentem - poszerzoną rzeczywistość (augmented reality).

Rozszerzona rzeczywistość to technologia, która łączy dwa światy. Aby osiągnąć taki efekt wystarczy podsunąć pod kamerę komputerową specjalnie przygotowany materiał z nadrukiem.

Po zbliżeniu do kamery komputera kartki z piktogramem/markerem na monitorze pojawia się kula ziemska. Wraz z ruchem kartki kula obraca się na ekranie i wskazuje miejsce położenia wspomnianej w promocji LECHa wyspy Nowa Kaledonia - mekki fanów sportów wodnych.

Karta z rysunkiem palmy potrzebna do zabawy znajduje się w najnowszym numerze tygodnika PRZEKRÓJ (nr 25) - dodatek pt. "Więcej z lata" a także na stronie www.lech.pl/nowakaledonia.

"Poszerzona rzeczywistość jest narzędziem marketingowym dopiero raczkującym. Oceny jego atrakcyjności dokonają na końcu sami konsumenci. Mimo to, to od wyobraźni agencji i klienta zależy jak przedstawimy AR konsumentom." - mówi Arkadiusz Szulczyński, Innovation Director K2 Internet.

Do budowy modułu K2 wykorzystała bibliotekę FLARToolKit, która jest portem technologi AR dla Flash'a. Natomiast do wizualizacji 3D użyto open source'owego engine'u Away3D.