JupiterResearch sprzedany za 10,1 mln USD

Wczoraj Jupitermedia poinformowała o zbyciu należącej do grupy od prawie czterech lat jednej z największych amerykańskich firm badawczych JupiterResearch. Jupitermedia przymierza się też do sprzedaży należących do niej serwisów ClickZ oraz SearchEngineWatch.

JupiterResearch jest firmą, na której raporty powołują się praktycznie wszystkie media, zajmujące się internetem.

Nabywcą firmy jest Kagan Research LLC, który stworzy specjalną jednostkę JupiterKagan. David Schatsky, analityk JupiterResearch, który został prezesem JupiterKagan podkreśla wfirmowym blogu, że Kagan to firma o ugruntowanej pozycji w zakresie analizy mediów i sektora telekomunikacyjnego.

Schatsky podkreśla, że JupiterResearch jest zyskowny w momencie jego zbycia przez Jupitermedia.

Jupitermedia chce się skoncentrować na tej działalności, z której czerpie większość swoich przychodów, czyli z tworzenia profesjonalnych grafik dla biznesu, IT i grafików. Baza obrazków Jupiterimages liczy już ponad 7 mln pozycji. Pieniądze ze sprzedaży JupiterResearch firma chce przeznaczyć na kolejne przejęcia firm, których profil odpowiada działaności Jupitermedia.