Jupiter osobno z Media Metrix

New York Times poinformował, że jedna z najważniejszych firm analitycznych specjalizujących się w badaniu Internetu - Jupiter Media Metrix - najprawdopodobniej rozpadnie się w dwa lata po fuzji.

Według NYT, Jupiter planuje sprzedać w ciągu dwóch miesięcy swój serwis badania ruchu w Internecie – Media Metrix Internet oraz Jupiter Research – swój dział badawczy. Już wcześniej firma informowała o zamiarach sprzedaży części aktywów w celu finansowania dalszej działalności, jednocześnie deklarowała jednak, że w kasie jest dość środków na rok funkcjonowania.

JMM dokonała już wcześniej, po fiasku fuzji z konkurencyjnym NetRatings, zablokowanej przez Federalną Komisję Handlu, sprzedaży do NetRatings swojego działu AdRevelance. Trzy tygodnie temu firma sprzedała konkurencji swoje patenty i kontrakty międzynarodowe na łączną kwotę 17 mln USD.

Także i teraz kupcem ma być NetRatings. Firma ta, choć znacznie mniejsza, szczęśliwiej wyszła na internetowej bańce. W tym czasie bowiem, zamiast kupować raczej sprzedawała, dokonując np. emisji akcji o wartośći 300 mln USD. Zapleczem finansowym jest dla NetRatings ponadto 60-proc. właściciel – holenderski VNU, posiadający też Nielsem Media Research.

JMM powstało w 2000 roku w wyniku fuzji Media Metrix i Jupiter Communications. W ostatnim kwartale przychody wyniosły 10,8 mln USD, o 64% mniej niż przed rokiem. Przed spółką stoi również widmo usunięciu z Nasdaq – do czerwca cena akcji musi przekroczyć 1 dolara za papier. Po wcześniejszych informacjach o sprzedaży aktywów cena akcji JMM jednak znacząco rośnie.