Jupiter daje nadzieję

Według raportu Jupiter Media Metrix światowy rynek reklamy internetowej może wzrosnąć w 2001 r.

Analitycy JMM szacują, że globalne wydatki na reklamę w Internecie wyniosą w bieżącym roku 5,7 mld USD, czyli o 5,6% niż w roku ubiegłym. Zredukowano tym samym prognozy z początku roku, ale i tak pozostają one bardziej optymistyczne, niż większości firm badawczych. Ich analitycy bowiem przewidują w 2001 r. pierwszy od 10 lat spadek rocznej wartości rynku reklamowego z uwagi na zmniejszone wydatki sektora telekomunikacyjnego i motoryzacyjnego. Analitycy firmy Doubleclick przewidują odwrócenie trendu dopiero w przyszłym roku.

Dla odmiany JMM twierdzi, że rynek reklamy internetowej najgorsze ma już za sobą, i że w drugiej połowie roku będzie rósł z uwagi na zwiększenie natężenia globalnego ruchu w Internecie i wzrost liczby internautów. Przez najbliższe pięć lat jego wartość w skali światowej będzie rosła średnio po 22% rocznie i w 2006 r. osiągnie 15,4 mld USD.

<i>Źródło: Financial Times</i>