Jesienią ruszy nowy serial twórców Klatki B i N1ckoli

Do końca maja studenci mieszkający w akademikach zgłaszać mogą swój udział do internetowego serialu typu "campus live show", który realizowany będzie przez A2 Multimedia pod roboczym tytułem "Akademiki 2009". Serial zapowiadany jest jako "największe przedsięwzięcie filmowe w historii polskiego internetu".

Firma A2 Multimedia, producent popularnych seriali internetowych takich jak "Klatka B", "Pitu Pitu" czy "N1ckola" przystępuje do realizacji zapowiadanego na początku roku nowego projektu. Serial typu "campus live show", który ma być "największym przedsięwzięciem filmowym w historii polskiej sieci" nosi roboczy tytuł "Akademiki 2009".

Internetowa produkcja, którą internauci obejrzą w listopadzie 2009 r. planowana jest jako interaktywne wydarzenie będące częściowo serialem internetowym, częściowo miejscem tworzenia społeczności, a częściowo przedsięwzięciem z pogranicza docu-soap związanego z życiem studenckim.

Akcja serialu "Akademiki 2009" rozegra się pomiędzy czterema drużynami zamieszkującymi różne pokoje, w odrębnych akademikach, w czterech miastach Polski. Na zwycięską ekipę studencką czeka 50 tys. zł. Wygra ten zespół, który przez dwa miesiące najbardziej zadziwi i zaszokuje internautów - widzów serialu.

W "Akademikach" pokażemy to, czego jeszcze w Polsce nie było - życie studenckie online i nieograniczoną pomysłowość młodych mieszkańców domów studenckich. Wszystkich zainteresowanych udziałem zapraszamy do wysyłania zgłoszeń na casting - mówi Grzegorz Cholewa, project manager A2 Multimedia.

"Po tym projekcie, zarówno życie w sieci, jak i w polskich akademikach, nie będzie już takie samo..." - reklamują swój projekt producenci. Casting trwa do końca maja 2009 r.

Spółka A2 Multimedia jest współwłaścicielem (obok Agory i ATM Group) platformy TiVi.pl, która wystartowała w grudniu 2007 roku.

Grzegorz Cholewa, project manager w A2 Multimedia

<b>Co sprawi, że projekt "Akademiki 2009" będzie "największym przedsięwzięciem filmowym w historii polskiego internetu"?</b>

Bez wątpienia będziemy mieli do czynienia z największym interaktywnym projektem video w historii polskiego internetu. Uczestnicy oraz realizatorzy programu w ciągu sześciu tygodni "Akademików" wygenerują blisko tysiąc klipów wideo związanych z życiem akademickim. O znaczeniu i wyjątkowości projektu decyduje jego rozmach, zasięg oraz bezprecedensowość. Inspiracja? Campus Live Show, bo tak nazwaliśmy ów gatunek, jest naszym autorskim formatem. Trudno o podobieństwa, bo ani w telewizji, a tym bardziej w Internecie nikt czegoś podobnego wcześniej nie produkował.

<b>Co trzeba zrobić, aby wygrać casting i dostać się do serialu? Kto będzie oceniał chętnych?</b>

Szukamy i oceniamy my - osoby od lat związane z mediami, produkcją filmową oraz showbiznesem. Liczy się przede wszystkim przebojowość. Nie wymagamy umiejętności filmowych i montażowych, bardziej poszukujemy osób, które w swoich środowiskach mają pozycję opinion leader.

<b>A jak będzie wyglądała rywalizacja podczas trwania serialu? Od czego zależeć będzie zwycięstwo i zdobycie nagrody 50 tys. zł?</b>

W tej chwili nie możemy zdradzać jeszcze wszystkich szczegółow. Ale... Studenci na różne sposoby będą walczyć o widzów swoich materiałów filmowych, a dokładniej o odsłony swoich klipów. Wygrywa ten, kto przez czas trwania projektu osiągnie najwyższy wynik. Zadania przyniesie samo życie :), a także internauci. Również uczestnicy będą wzajemnie raczyć się zadaniami.

<b>Jaki jest model biznesowy projektu?</b>

Model biznesowy opiera się na product placement oraz brand integration. Projekt będzie realizowany w partnerstwie z telewizją, serwisami studenckimi oraz z największymi reklamodawcami z branży bankowej, piwnej i tzw. dóbr szybko-zbywalnych (chipsy, napoje energetyczne itp.). Udział w projekcie zagwarantuje nie tylko dużą popularność uczestnikom, ale także uczelniom, z których uczestnicy będą pochodzić oraz samym akademikom. Projekt w złożeniach ma charakter masowy.

Czytaj też:

N1ckola - polski serial internetowy, który jest już rentowny

Śmierć nowych mediów, czyli paradoks pani Barbary

Aktualizacja: 13 maja 2009 16:49

Dodaliśmy wypowiedź Grzegorza Cholewy, project managera w A2 Multimedia