Jakie ogłoszenia się sprzedają?

W badaniu nad konsumpcję mediów przeprowadzonym w Stanach Zjednoczonych przez firmę Outsell, dwie grupy respondentów zostały zapytane, jakie ogłoszenia lubią umieszczać i na podstawie jakich ogłoszeń lubią kupować. Okazuje się, że sprzedawcy preferują ofertę reklam w tradycyjnej prasie, nabywcy zaś, obok zwykłych ogłoszeń w prasie, chętnie kupowaliby produkty odnalezione wśród płatnych ogłoszeń w internecie.

49% sprzedawców uważa, że najlepszym sposobem na ogłoszenie jest wykupienie powierzchni w prasie. Równocześnie aż 21% badanych twierdzi, że jest to dla nich metoda, której zdecydowanie nie lubią.

19% respondentów preferuje umieszczanie płatnych ogłoszeń w internecie. Około dwa razy liczniejszą grupę stanowią jednak osoby, które tej metody nie uznają za wartościową.

Wśród nabywców ogłoszeń sporą popularnością cieszą się płatne ogłoszenia w prasie - wybiera je 42% osób, które chcą coś kupić. 28% badanych jako najbardziej prawdopodobną metodę odnalezienia poszukiwanego produktu wskazało jednak płatne ogłoszenia w internecie. 31% osób poszukuje oferty wśród ogłoszeń bezpłatnych. Ogłoszenia bezpłatne są też popularne wśród sprzedających - wskazało je 34% badanych.

Aż 39% kupujących i 34% sprzedających nie ufa bezpłatnym ogłoszeniom.