Jaki będzie przyszły rok według IAB?

Na londyńskim IAB Research Showcase, który odbył się we wtorek 18 listopada prezes i CEO IAB Alain Heureux zaprezentował wyniki paneuropejskiego badania przeprowadzonego w każdym z oddziałów regionalnych IAB.

Mimo wahających się reklamodawców i spadających CPMow, członkowie IAB stwierdzili niemal jednogłośnie, że kryzys ekonomiczny będzie dla branży interaktywnej szansą na przetestowanie samej siebie. Możliwe wręcz, że wyjdzie ona z fali cięć wydatków reklamowych silniejsza niż kiedykolwiek. Heureux powiedział, że członkowie IAB nie oszukują się, iż rok 2009 będzie łatwy. Wierzą jednak, że wszelkie kryzysowe sytuacje będą dla branży pozytywną lekcją.

Kluczowym wnioskiem, który wyłania się z odpowiedzi respondentów jest potrzeba efektywności i mierzalności, które popchną internet, jako medium reklamowe, do przodu.

Heureux zapewnił, że branża w dalszym ciągu opiera się wystandaryzowanemu pomiarowi ROI. Podkreślił, że tym tematem IAB Europe zajmie się w szczególny sposob w nadchodzącym roku - poprzez inicjatywę Measurement of Interactive Audience (MIA), nad którą pracuje wraz z European Interactive Advertising Association.

"Wierzymy, że rynek reklamy online będzie wciąż rósł, wzrost ten zależy jednak od postępu w dziedzinie pomiarów", powiedział Mike Shaw, marketing solutions director comScore. Shaw podkreślił istotność poprawienia ROI reklam typu display, szczególnie w obliczu przepływu budżetów do searcha - kanału, który zyskuje coraz więcej zainteresowania wśród reklamodawców starających się maksymalnie zarobić na swoich inwestycjach.

Kolejną sprawą, którą respondenci określili jako "wyzwanie" na rok 2009 jest ochrona prywatności użytkowników. W rozmowie z ClickzNews, Heureux bardzo pozytywnie odniósł się do współpracy z europejskim ustawodawstem, szczególnie w jeśli chodzi o targetowanie behawioralne. Dodatkowo IAB UK pracuje nad zbiorem wytycznych dla tego typu działalności.

Europejscy członkowie IAB uważają, że rok 2009 zaoferuje kilka bardzo pozytywnych możliwości dla całej branży. Twierdzą oni, że kanaly cyfrowe mają szansę pełnić coraz ważniejszą rolę w kampaniach zintegrowanych, wspierane przez media takie jak TV i radio. Prorokują również, że bardzo ważne w najbliższej przyszłości staną relacje pomiędzy searchem a displayem.

W przyszłym roku, IAB Europe ma zamiar skupić sie na zagadnienia takich jak standaryzacja pomiarów, benchmarking i wytyczne w zakresie dobrych praktyk. Heureux ma również nadzieję na rozszerzenie IAB do 23 członków włączając do 2010 roku Szwajcarię, Portugalię, Irlandię i Luxemburg.

Źródło: ClickzNews; iabpolska.pl