Jak zachowują się wskaźniki e-reklamy?

Firma DoubleClick przedstawiła poziom wskaźników CTR i VTR oraz rozkład zainteresowania poszczególnymi formatami reklamy internetowej w czwartym kwartale minionego roku. Okazuje się, że CTR statycznych form spada, natomiast rośnie w przypadku reklamy typu rich media.

Informację podały DM News. Firma DoubleClick wskazuje, że w minionym kwartale wyemitowała 203,8 mld reklam. Jest to o 43% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2002 roku. Spółka podaje jednak, że wskaźnik CTR (click through rates) spadł o 45% w porównaniu z rokiem poprzednim (teraz wynosi 0,4%). Rośnie za to VTR (view through rates) – wskaźnik podniósł się o 42% (wynosi 0,75%).

DoubleClick wskazuje, że Internet coraz częściej wykorzystuje się głównie do budowania świadomości marki. Służą do tego przede wszystkim reklamy typu rich media. Jak podkreślają przedstawiciele DoubleClick, dynamiczne formaty są znacznie bardziej efektywne niż statyczne. Ze statystyk wynika, że wykorzystanie reklam typu rich media wzrosło o 60% w porównaniu z 2002 rokiem (w tej chwili te formaty stanowią ok. 40% udziału w całym rynku reklamowym).

Firma zaznacza również, że coraz więcej reklamodawców interesuje się płatnymi odnośnikami. Najczęściej ci, którzy do tej pory korzystali z bannerów, wykupują kampanie w wyszukiwarkach.

Co więcej, zmniejsza się również ilość pop-upów. DoubleClick podał, że zaoferował o 21% mniej pop- upów w rozmiarze 250x250 pikseli (najbardziej popularny format). W tej chwili ta forma reklamy stanowi ok. 2% wszystkich oferowanych przez spółkę.