Jak pozyskać, utrzymać i zmonetaryzować e-klienta?

To hasło nowej konferencji - Klienci 2.0 - przygotowanej przez Internet Standard wspólnie z Gazetą.pl, poświęconej zagadnieniom marketingu i sprzedaży produktów FMCG w internecie i poza nim. Dwudniowe spotkanie obejmie prezentacje ekspertów od działań reklamowych w sieci, warsztaty z gwiazdą rynku brytyjskiego Dannym Meadows-Klue oraz nieformalne spotkania w kuluarach, służące nawiązywaniu nowych znajomości biznesowych. Na konferencji rozstrzygnięty zostanie konkurs BEST FMCG @ction na najlepszą kampanię produktów szybko zbywalnych w interencie.

Dynamiczny wzrost liczby Polaków korzystających z sieci oraz coraz większe możliwości reklamowe, jakie daje internet sprawiają, że branża FMCG zaczyna coraz bardziej interesować się promocją swoich produktów w sieci. Ten trend był widoczny już w ubiegłym roku, kiedy udziały reklamodawców w rynku e-reklamy wzrosły z 15% do 19% (dane za IAB Polska). W tym roku będzie podobnie.

Stąd narodził się pomysł Internet Standard i Gazety.pl na zorganizowanie konferencji, która pomoże firmom z branży FMCG skuteczniej reklamować się w interenecie."Klienci 2.0>FMCG> Jak pozyskać, utrzymać z zmonetaryzować e-klienta?" ma przede wszystkim pokazać, jak najlepiej wykorzystać potencjał sieci w promocji i zwiększeniu sprzedaży produktów szybko zbywalnych. Pomysłów jest wiele, a najciekawsze zaprezentują eksperci od marketingu i badań.

Bartosz Wieczorek, kierownik działu zakupu w Ad.net S.A. będzie mówił o marketingu dziecięcym w sieci, pokazując, jak najlepiej z ofertą dotrzeć do najmłodszych, a przy tym nie złamać reguł etycznego marketera. Robert Biegaj z działu sprzedaży Gazety.pl zajmie się internetowym marketingiem produktów dla kobiet, a Maciej Gałecki z Digital One omówi legalne i nielegalne aspekty promocji za pomocą wyszukiwarek.

Eksperci będą również pokazywać, jak zwiększać lojalność konsumentów i ich przywiązanie do marki. O tym na podstawie badań skuteczności ponad 2 tys. kampanii reklamowych opowie Maciej Milewski, dyrektor Interaktywnego Insytutu Badan Rynkowych. Z kolei Michał Lorenc pokaże, w jaki sposób za pomocą wyszukiwarek zwiększyć tradycyjny handel, a Sławomir Kornicki skupi się na sprzedaży internetowej, podpowiadając, jak najlepiej zbudować kanał sprzedaży w sieci.

Internet jako jedyne medium pozwala reklamodawcy na interakcję ze swoim konsumentem. O tym, jak wpływać na proces decyzyjny użytkowników opowie Małgorzata Olszewska z Zentropy Partners. Temat komunikacji z klientami rozwinie Tomasz Tomczyk z agencji interaktywnej K2. Grzegorz Mogilewski z agencji Max Weber wskaże zaś, jak w tym wszystkim nie popadać w przesadę.

Michał Celiński z CR Media opowie w specjalnie przygotowanym na konferencję raporcie o dynamice przyrostu budżetów reklamowych w internecie. Pokaże kim są główni gracze i jakie są ich metody wykorzystywania sieci, co więcej, podpowie, jak będzie wyglądać przyszłość branży FMCG online.

Jak pozyskać, utrzymać i zmonetaryzować e-klienta?

Danny Meadows-Klue

Gościem specjalnym konferencji będzie Danny Meadows-Klue, chief executive Digital Strategy Consulting, pionier branży internetowej w Wielkiej Brytanii, ekspert od marketingu cyfrowego, wykładowca uniwersytecki, konsultant branżowy.

Danny Meadows Klue otworzy konferencję "Klienci 2.0>FMCG> Jak pozyskać, utrzymać z zmonetaryzować e-klienta?" swoją prezentacją na temat technik marketingowych pomagających zwiększyć sprzedaż produktów. Pokaże w formie 10 najskuteczniejszych sposobów, co rzeczywiście działa. Danny w sesji popołudniowej poprowadzi również specjalne warsztaty o tym, jak wykorzystać internet w działaniach marketingowych (jak najlepiej planować kampanie w wyszukwarkach, jak wykorzystać blogi, jak zwiększyć oglądalność witryny, jak stworzyć grupę lojalnych użytkowników, etc).

Na konferencji "Klienci 2.0>FMCG> Jak pozyskać, utrzymać z zmonetaryzować e-klienta?" rozstrzygnięty zostanie również konkurs na najlepszą kampanię reklamową w internecie produktów szybko zbywalnych - BEST FMCG @CTION. Pokaz najciekawszych case studies odbędzie się 7 grudnia, a top kampanię wybierze zarówno jury składające się z ekspertów branżowych jak i uczestnicy konferencji.

Organizatorzy podkreślają, że dwudniowa konferencja to nie tylko część formalna, ale również mniej oficjalne spotkania z ekspertami, rozmowy w kuluarach, wymiana doświadczeń i możliwość nawiązywania nowych kontaktów biznesowych.

Konferencja odbędzie się 6-7 grudnia br. w siedzibie Agory.

"Klienci 2.0" to już druga konferencja organizowana przez Internet Standard wspólnie z Gazetą.pl. Poprzednia "2k6. Powrót boomu" obyła się w lutym br.