Inwestycje kosztują

Brytyjski serwis Lastminute.com, świadczący głównie usługi turystyczne, poinformował o wzroście strat. Przyczyną jest ekspansja na rynku.

Lastminute.com zajmuje się internetową rezerwacją i sprzedażą różnego rodzaju usług. Chodzi głównie o bilety lotnicze, ale również o wszelkiego rodzaju imprezy kulturalne i sportowe, sprzedaż oferty biur turystycznych, rezerwację samochodów w wypożyczalniach i miejsc w hotelach itp.

Serwis nie może sobie poradzić z trudnościami finansowymi, mimo iż rośnie liczba zarejestrowanych jego użytkowników. Straty za rok finansowy zakończony we wrześniu wyniosły 51 mln dolarów w porównaniu do 6,3 mln dolarów w roku poprzednim. Dzieje się tak, mimo iż przychody ze sprzedaży wzrosły dwudziestokrotnie - z 273 tys. USD do 5,2 mln USD. Liczba użytkowników natomiast z 364 tysięcy zwiększyła się do 2,8 milionów.

Straty witryny są spowodowane przede wszystkim inwestycjami w proces przejęcia i integracji największej francuskiego serwisu turystycznego Degriftour Group. Koszt tej operacji wyniósł blisko 90 mln dolarów. Obrót połączonych przedsiębiorstw jest oceniany na 90 mln dolarów, a zysk (jeżeli uda się go wygenerować) na 14 mln dolarów rocznie.