Inwestorzy venture capital polują na Web 2.0
- Zuzanna Szybisty,
- 23.07.2007, godz. 14:43
Amerykańskie fundusze typu venture capital zainwestowały w nowe pomysły w II kwartale 7,4 mld USD, wynika z raportu Ernst&Young i VentureOne. To ponad 8% więcej niż w analogicznym czasie ubiegłego roku. Według analityków to m.in. skutek ciągłego boomu na projekty typu Web 2.0.
- Przejęcie przez Google za 1,65 mld USD popularnego serwisu YouTube, pomogło pobudzić kolejne inwestycje w nowe technologie- uważa Joseph Muscat z firmy Ernst&Young.
Wartość wszystkich tych inwestycji - w tym projektów Web 2.0 i wiki, sieci społecznych, blogów - osiągnęła niemal miliard USD. Z takim wynikiem II kwartał 2007 r. przebił cały 2003 r., a w porównaniu z analogicznym okresem w 2006 r. jest to skok o 52%.
Inwestycje w nowe formy komunikacji doprowadziły również do zwiększenia zainteresowania firmami telekomunikacyjnymi oraz usługodawcami internetowymi. Amerykańskie fundusze zainwestowały w nie o 23% więcej niż przed rokiem, czyli 839 mln USD.
Według raportu Ernst&Young fundusze venture capital również chętnie inwestowały w najnowsze urządzenia medyczne.
Źródło: The Financial Times