Internetowy handel ubezpieczony

Yahoo! od poniedziałku ubezpiecza transakcje dokonywane w jego sklepach lub na aukcjach przeprowadzanych na swoich stronach.

Zakupy dokonywane w wirtualnych sklepach na serwisie Yahoo! są ubezpieczane bezpłatnie, jeśli wartość transakcji nie przekracza 750 dolarów. Do transakcji o wartości do 1 tys. dolarów dodaje się wyższe ubezpieczenie, ale wymagane wtedy są dane o kontach bankowych klienta.

Na stronach aukcyjnych ubezpieczane będą zakupy o wartości od 25 do 10 tys. dolarów. Klient otrzyma 225 dolarów jeśli sprzedawca nie wywiązał się z umowy, natomiast jeśli klient już zdążył opłacić zakup – otrzyma kwotę do 2975 dolarów.

Kierownictwo Yahoo! podkreśla, że liczba oszustw dokonywanych przez ten portal jest niska – mniej niż 1 procent wszystkich transakcji. Ubezpieczać wirtualne zakupy będzie brytyjska korporacja Lloyd’s.

Podobną ofertę skierował do klientów ostatnio Amazon.com – największy na świecie internetowy sklep. Analitycy szacują, że im bliżej będzie okres świąteczny (kiedy obroty wirtualnego handlu są największe) te kroki podejmie coraz więcej sprzedawców. Specjaliści sądzą jednak, że są to jedynie zabiegi marketingowe, a do poważnego rozwoju ubezpieczeń w handlu elektronicznym jest jeszcze długa droga.