Internetowe rady dla prasy

World Association of Newspapers (WAN) we współpracy z sześcioma międzynarodowymi partnerami, opublikował raport zawierający rady dla wydawców prasy, jak najlepiej wykorzystać internet.

Zyski z reklam publikowanych na stronach online czasopism, choć rosną, są wciąż groszowe w porównaniu do zysków czerpanych z papierowych reklam. Co powinni robić tradycyjni wydawcy, by czerpać pokaźniejsze zyski z istnienia stron internetowych? Na te pytania próbuje odpowiedzieć raport "Profiting from Digital".

Niewielu użytkowników gazetowych stron online jest gotowych płacić za informacje z internetu. Mimo, iż internetowe odpowiedniki gazet mieszczą się w kategorii trzech najczęściej odwiedzanych stron. Sztuką jest więc dobrać treści, za które internauci zechcą zapłacić.

Według analiz przeprowadzonych przez WAN, które zostaną zaprezentowane na konferencji w Pradze na początku listopada, najbardziej efektywne jest oferowanie płatnych informacji o sportowych wynikach, zdrowiu, bezpieczeństwie osobistym, świeżych ofert zakupu domów, samochodów czy wiadomości finansowych.

Użytkownicy chętnie zapłacą też za teksty będące kompilacją tekstów z wielu źródeł oraz za możliwość inteligentnego wyszukiwania potrzebnych treści. Jest natomiast wielce prawdopodobne, że nie będą płacić za informacje, które ich bezpośrednio nie dotyczą, czyli za wiadomości polityczne, wydarzenia spoza lokalnej społeczności czy wiadomości o sztuce.