Internetowe podróże Boba Geldofa

Bob Geldof sprzedał Deckchair.com, serwis turystyczny, grupie World Travel Holdings.

Umowa ma początkową wartość 4,5 mln USD w akcjach i papierach komercyjnych. Druga część płatności, w wysokości 8,6 mln USD ma nastąpić za trzy lata. Będzie bazować na zyskach ze sprzedaży Deckchaira i rozbudowanym serwisie usług dla konsumentów.

„Wobec załamującego się rynku, wszystkie nowe możliwości prezentują się dość niepewnie i pesymistycznie dla przedsiębiorców takich jak my. Nieuchronne było zawarcie tej umowy” - powiedział Bob Geldof. Deckchair w ciągu najbliższych 4-5 tygodni będzie zdobywać nowych użytkowników w Północnej Ameryce, Azji i Europie.

Zgodnie z warunkami umowy nazwa serwisu zostanie zachowana, a Bob Geldof zajmie miejsce w zarządzie World Travel. Deckchair ma 250 tys. zarejestrowanych użytkowników, a World Travel jedynie 85 tys. Aby Deckchair mógł się rozwinąć, potrzebne jest mu bardziej zaawansowane technologicznie zaplecze. Na podstawie podpisanej umowy World Travel dostarczy system techniczny, Deckchair zaś udostępni swoją znaną markę.

World Travel miał na koniec 2000 r. stratę brutto w wysokości 9,8 mln USD, Deckchair zaś wykazał stratę na poziomie 5,6 mln USD.

<i>Źródło: Financial Times</i>