"Internetowe Oscary" rozdane

Międzynarodowa Akademia Sztuki Cyfrowej i Nauki przyznała nagrody twórcom najlepszych stron internetowych. Webby Awards - prestiżowe wyróżnienia nazywane popularnie "Oscarami Internetu" przyznawane są co roku już od dwunastu lat. W tegorocznej edycji konkursu łatwo zauważyć wyraźnych liderów - strony, które uzyskały więcej niż jedno wyróżnienie jury. Konkurentów zdeklasował New York Times, którego serwis online zdobył aż osiem nagród oraz serwis The Onion, nagradzany siedmiokrotnie. Po cztery nagrody zyskały strony PostSecret, National Geograophic i Apple. "Potrójni" zwycięzcy natomiast to You Suck at Photoshop, Flickr, FactCheck.org, BBC, TED.com, ESPN.com oraz CondeNet. Były też i polskie akcenty...

Do tegorocznej edycji konkursu złoszono prace ponad 8000 firm z 60 krajów świata - w sumie ok. 10 tys. projektów. Strony internetowe zgłaszane są do konkursu w ponad stu podkategoriach, składających się na cztery kategorie główne (innowacja wprowadzona w poprzedniej edycji konkursu): serwisy WWW, reklama interaktywna, film i wideo online oraz mobile. Tylko wśród serwisów WWW wyłoniono 72 laureatów.

"Internetowe Oscary" rozdane

National Geographic Magazine Online (http://ngm.com)

Co ważne, w każdej z podkategorii swojego zwycięzcę wybierało jury złożone z przedstawicieli Akademii, ale również i internauci - w głosowaniu online. W większości rezultaty były rozbieżne, chociaż zdarzało się też, że oba gremia nagrodziły ten sam serwis (m.in. Apple w kategorii "Najlepsze wykorzystanie wideo lub ruchomego obrazu" czy też FT.com w kategorii "Blog - biznes" - łącznie miało to miejsce w wypadku 27 stron z wszystkich czterech kategorii głównych). Warto odnotować, że w podkategorii Instytucje kulturalne internauci, podobnie jak przed rokiem, za najlepszą uznali stronę Smithsonian Education.

W kategorii Reklama Interaktywna swój produkt zgłosiła spółka Making Waves Polska - jej Interaktywny Kalkulator Zużycia Energii Elektrycznej co prawda nie zdobył Webby, ale został uhonorowany wyróżnieniem w podkategorii Rich Media Asvertising/Business to Consumer.