Internetowa przyszłość Totalizatora

Monopolista rynku gier liczbowych opracował długofalową strategię, która zakłada sprzedaż gier i zakładów z wykorzystaniem Internetu i telefonów komórkowych.

Totalizator Sportowy przedstawił strategię działania na najbliższe dziesięć lat. Władze spółki poinformowały, że do 2010 roku wprowadzą możliwość zawierania zakładów i gier liczbowych przez Internet i telefony komórkowe. Taka strategia ma skłonić więcej młodych osób do zainteresowania się grami oferowanymi przez Totalizator. Jednocześnie rozwój w tym kierunku ma przynieść firmie należącej do Skarbu Państwa podwojenie przychodów i tym samym wpływów do budżetu (w 2000 r. wynosły one 2,3 mld zł).

Pod koniec maja br. Totalizator Sportowy podpisał umowę ze spółką Gtech na obsługę informatyczną lottomatów w Polsce. Obecna sieć ponad 6 tys. lottomatów zostanie zastąpiona więc nowym systemem, który pozwoli na zawieranie zakładów drogą internetową. Pierwsze lottomaty pozwalające na takie działanie mają zostać wprowadzone w pierwszych miesiącach 2002 roku. Władze Totalizatora nie wykluczają w przyszłości wprowadzenia opcji pozwalającej na dokonywanie przy pomocy lottomatów płatności np. za gaz, prąd czy telefon.