Internetowa Polska dla biznesmenów

Serwis Biznespolska.pl zamierza objąć swoim zasięgiem kolejne miasta oraz rozpoczyna kampanię reklamową.

Serwis Biznespolska.pl zamierza objąć swoim zasięgiem kolejne miasta oraz rozpoczyna kampanię reklamową.

Firma #Biznepolska.pl# istnieje od roku. Założył ją Amerykanin Thom Barnhardt, współtwórca #Warsaw Business Journal# oraz organizator spotkań #First Tuesday# w Polsce. Spółka powstała za własne pieniądze kilku osób – m.in. Barnhardta. Jak powiedział Jarosław Gorzko z kierownictwa firmy, początkowa inwestycja wyniosła ponad pół miliona dolarów. W lipcu tego roku uruchomiono internetowy serwis ekonomiczny.

Wśród wielu podobnych wyróżnia go przede wszystkim niewielka ilość informacji, każdy zamieszczony materiał to jednak rozbudowany artykuł mający mało wspólnego z krótkimi informacjami zamieszczanymi w innych serwisach, przypominających raczej agencje prasowe. „Nie chcemy być internetową gazetą, w której czytelnik znajdzie to samo co piszą inni. Publikujemy przeanalizowane informacje, nie news'y, więc ilościowo może wyglądać, że mamy mniej materiałów” – mówi Jarosław Gorzko.

Początkowo serwis skupił się na materiałach dotyczących regionu warszawskiego. Założeniem jest jednak stworzenie sieci regionalnych portali, które będą dostarczały informacji ze świata biznesu zakotwiczonych w lokalnych realiach. Już w tym tygodniu rusza poznańska filia firmy. W najbliższym czasie sieć obejmie swoim zasięgiem siedem największych polskich miast.

Celem działalności serwisu jest, jak mówi Thom Barnhardt, dostarczenie informacji dla biznesmenów. „Informacje” są pojmowane nie tylko jako opis bieżących wydarzeń, ale też pomocne narzędzia – rozkłady kursowania środków transportu, baza danych teleadresowych czy usługi pośrednictwa (np. przy rezerwacji hoteli). Serwis informacyjny to najbardziej widoczna część portalu, ale zarobki mają płynąć ze sprzedaży produktów i usług oraz reklamy. „Ponieważ jesteśmy portalem niszowym, jesteśmy atrakcyjni dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć bezpośrednio do ludzi ze świata biznesu” – uważa Jarosław Gorzko. Dochody ma dostarczać także e-commerce. Firma zamierza sprzedawać ekonomiczne analizy i raporty oraz inne opracowania, w planach jest także dystrybucja oprogramowania dla firm. Podstawową usługą, świadczona przez Biznespolska.pl, ma być pośrednictwo przy rezerwacjach biletów lub miejsc w hotelach (w ramach serwisu „Podróże”). Od tego tygodnia wprowadza się możliwość bezpośredniego uiszczenia opłaty kartami płatniczymi.

W cały projekt na razie zaangażowano ponad 20 osób, z czego zespół dziennikarski to tylko 6 osób. Choć serwis został założony przez Amerykanina, jego docelowym odbiorcą są polscy biznesmeni, a firma nie zamierza uruchamiać wersji w innych językach. Od dwóch miesięcy portal prowadzi rejestrację użytkowników – dotychczas zarejestrowało się ponad 1300 osób. Z podanych danych wynika, że większość z nich to menedżerowie w wieku powyżej 30 lat – i to oni stanowią grupę docelową odbiorców. Serwis notuje dziennie do ponad 2 tysięcy wejść i do ponad 9 tysięcy odsłon poszczególnych stron. Najbardziej popularna jest strona główna, zainteresowanie cieszą się też serwisy informacyjne oraz codzienny przegląd prasy. W październiku Biznepolska.pl zanotowała prawie 90 tysięcy odwiedzin. Informacje z serwisu są rozsyłane także poczta elektroniczną. Portal, dotychczas nie promowany na zewnątrz, w tym tygodniu rozpoczyna swoją pierwszą kampanię reklamową – na stronach portalu #Onet.pl#.