Internet wypiera magazyny. Za dwa lata będzie bogatszy

Według oszacowań JupiterResearch za 2004 rok rynek reklamy online w Stanach Zjednoczonych wzrósł o 34%. W ciągu 5 lat najprawdopodobniej jego wartość przekroczy 16,1 mld USD. Już za 2 lata wydatki na reklamę online będą większe niż wydatki na reklamę w magazynach papierowych.

Jeszcze 6 lat temu na reklamę internetową w Stanach Zjednoczonych firmy wydawały 3,5 mld USD. W ubiegłym roku było to 8,4 mld USD. W 2009 roku, według przewidywań przedstawiciela Jupiter Research rynek ten będzie wart dwukrotnie więcej.

Tak szybki przyrost wydatków na reklamę w internecie sprawia, że przy wzroście rzędu 5% dla magazynów papierowych internet może je prześcignąć już w 2007 roku. Za dwa lata reklamy w internecie mają - według prognoz JupiterResearch - stanowić aż 6% wszystkich wydatków na reklamę.

Według JupiterResearch wydatki na płatne odnośniki zmaleją w kolejnych latach ze względu na rosnące koszty, jakie reklamodawcy ponoszą korzystając z modelu pay-per-click. Jedno kliknięcie kosztowało ich 29 centów w 2003 roku. Na dziś, jego cena wynosi 40 centów. Prawdopodobnie nadal będzie rosła, co może skutkować mniejszym wzrostem wydatków na tę formę reklamy.

JupiterReserch przewiduje za to większe zainteresowanie płatnymi odnośnikami w Europie. W ubiegłym roku wydano na nie 576 mln Euro, a w 2009 roku ma osiągnąć wartość 1,525 mln Euro.