Internet pobije telewizje?

Według ostatniego raportu IBM na temat zwyczajów użytkowników mediów cyfrowych wynika, że już wkrótce internet może być bardziej popularnym medium niż telewizja. Telewizja wciąż jest na pierwszym miejscu, ale to internet ma zdecydowanie szybszy wzrost liczby użytkowników.

19% respondentów powiedziało, że korzysta z internetu średnio minimum 6 godzin w ciągu dnia, natomiast tyle czasu przed telewizorem spędza 9% badanych. Do oglądania telewizji od 1 do 4 godzin dziennie przyznaje się 66% konsumentów, natomiast do surfowania po internecie 60%.

Warto pokreślić, że w badaniu brali udział konsumenci ze Stanów Zjednoczonych, Australii, Japonii, Wielkiej Brytanii i Niemczech, którzy mają zdecydowanie lepszy dostęp do sieci niż mieszkańcy innych krajów.

Konsumenci częściej wybierają internet w celu znalezienia interesujących ich treści (np. lokalnych wiadomości), które nie są tak łatwo dostępne w telewizji, wynika z raportu.

Badani internauci coraz częściej korzystają z serwisów wideo oraz serwisów społecznościowych. 26% Amerykanów należy do jakiegoś serwisu typu user-generated content, podczas gdy w Japonii jest to tylko 9%, a w Wielkiej Brytanii 20%.

Badanie jest częścią większego raportu IBM "Koniec reklamy jakiej znamy", który w całości ma ukazać się jesienią.

Źródło: IBM