Internet medium nr 1 w USA za 4 lata

Konsumenci sukcesywnie odchodzą od tradycyjnych mediów na rzecz cyfrowych. W roku 2006 w stosunku do 2001 r. średni czas spędzany w internecie i przy grach komputerowych zwiększył się o 19,8%, z kolei czas spędzany przy tradycyjnych mediach - jak prasa i TV - zmniejszył się o 6,3%.

W 2006 r. konsumenci spędzali średnio o 0,5% mniej czasu obcując z mediami niż rok wcześniej, to pierwszy spadek od 1997. Za jedną z przyczyn eksperci VSS podają migrację do mediów cyfrowych, w których kontakt z medium jest krótszy.

Największy wzrost - 70,9% w skali roku - odnotuje reklama w blogach, podcastach i RSSach. W 2011 r. osiągnie w USA wartość 1,138 mld USD. Drugim segmentem o największym wzroście będzie reklama w serwisach społecznościowych, z dynamiką na poziomie 51% w skali roku, w 2011 r. wartość rynku reklamy w serwisach społecznościowych wyniesie 2,74 mld USD. Największym kawałkiem tortu pozostanie jednak klasyczne reklamy (reklama graficzna, wyszukiwarki, sponsoring) - w 2011 r. wydatki na te formy osiągną wartość 38,89 mld USD.

Biorąc pod uwagę formy reklamowe, w 2011 r najwięcej zostanie przeznaczone na reklamę w wyszukiwarkach (16,7 mld USD), reklamę graficzną (8 mld USD) i ogłoszenia drobne (6,8 mld USD).

Jeśli chodzi o kategorie witryn, to największy wzrost do roku 2011 odnotują serwisy związane z telewizją (38,1% wzrostu), wyszukiwaniem lokalnym (34,5%) i radiem (34,8%). Jednak najwięcej pieniędzy zostanie wydane na serwisy dzienników i gazet (3,39 mld USD).

-Jesteśmy w samym środku procesu zmian jakie zachodzą w krajobrazie medialnym. Jego źródłem są zmiany technologii, inne zachowania konsumentów niż kilka lat temu, a w związku z tym inne strategie marketerów i firm zajmujących się komunikacją medialną - komentuje wyniki badania James Rutherford, dyrektor zarządzający VSS.

Źródło: Mediapost