Internet będzie miał 7,2% rynku reklamy w USA

Wartość całego rynku reklamy w USA wyniesie w tym roku 153,7 mld USD. Wydatki na internet będą stanowiły 7,2% tej kwoty, czyli 11 mld USD, wynika z najnowszego raportu TNS Media Intelligence. Jednak cały rynek reklamy odnotuje w tym roku najmniejsze tempo wzrostu od pięciu lat.

Internet jest najszybciej rozwijającym się medium z 13,4% tempem wzrostu. Wydatki na sieć będą stanowić 7,2% wydatków na reklamę w stosunku do 6,5% w 2006 r.

TNS szacuje, że ujemne tempo wzrostu w dwóch kategoriach. Są to prasa (bez reklamy w serwisach internetowych), w której na reklamę zostanie wydane o 0,9% mniej niż w 2006 r. Oraz jeden z typów reklamy telewizyjnej (spot TV), który zanotuje minus 2,8% tempo wzrostu.

Cały rynek reklamy w USA odnotuje tylko 2,6% tempo wzrostu. To najmniej od 2001 roku.

Warto zaznaczyć, że kwoty podane przez TNS MI dotyczące internetu biorą pod uwagę tylko reklamę graficzną (display advertising), nie się więc brane pod uwagę wydatki na reklamę w wyszukiwarkach.

Więcej: TNS MI