Internet World: poszukiwania niszy w niszy

Mobilnie, alternatywnie, użytecznie i z polskim akcentem

Wiele prezentacji pokazywanych na Internet World wskazywało na powrót do idei sprzed lat. Jednym z pomysłów przywoływanych dziś był internet mobilny. Pytano: jak przenieść swoją platformę na urządzenia typu telefon komórkowy czy handheld? Jak przyciągnąć użytkowników? Nikt nie ma wątpliwości, że wraz z popularyzacją Wi-Fi coraz częściej z sieci będziemy korzystać w podróży, w drodze do pracy czy na wakacje.

Stąd też renesans usług optymalizacji stron, właśnie z nastawieniem na to, jak upakować bogactwo treści na ekranie telefonu. Przenosiny do świata mobilnego są jednak o wiele bardziej skomplikowane. Nie chodzi tylko o wizualną czy użytkową stronę internetowego serwisu. To raczej szukanie pomysłu na mobilne treści (co dalej po dzwonkach i animacjach?) i na reklamę w urządzeniach przenośnych. Zwłaszcza przedstawiciele eBay wykazywali duże zainteresowanie przeprowadzką swojego biznesu na mobilną arenę. Istotnym zagadnieniem jest również wyszukiwanie informacji za pośrednictwem telefonu komórkowego czy handheldu.

Samo zagadnienie wyszukiwania pojawiło się też w kontekście optymalizacji dostępu do treści na witrynach internetowych. Jak znaleźć coś, co zeszło z pierwszej strony? Wydawcy będą musieli zainwestować w porządne mechanizmy wyszukiwania, przy okazji usprawniając nawigację - wskazywali prelegenci.

Internet World: poszukiwania niszy w niszy

Na Internet World nie zabrakło również polskich spółek

Zdecydowaną zaletą targów Internet World była duża liczba seminariów o charakterze case study. Przedstawiciele brytyjskiego e-rynku nie bali się opowiadać w szczegółach o przeprowadzonych kampanii marketingowych, wdrożeniach nowych usług czy komentować działania konkurencji.

Jak podkreślali zapytani przez nas wystawcy, zainteresowanie na targach było duże, wielu deklarowało chęć powrotu w przyszłym roku. Wśród prawie 200 firm dało się wyłowić również dwie polskie: Call Centre Poland SA oraz Infogent SA, - działające jako centra obsługi klienta, jedno z nich świadczy usługi między innymi dla jednej z holenderskich firm internetowych.

Polski akcent pojawił się również przy okazji omawiania wzrostu rynku internetowego w Europie. Raport IAB, który dystrybuowany był podczas targów wskazuje, że populacja internautów w naszym kraju to 40%, a wydatki na e-reklamę od stycznia do czerwca 2005 roku wyniosły 13,2 mln euro.

Być może w przyszłym roku polskich wysepek będzie więcej. Organizatorzy zapraszają na następną edycję Internet World 1 maja 2007 roku.