Internet w urządzeniach mobilnych mało popularny

Pomimo tego, że jedna czwarta Amerykanów na co dzień korzysta z technologii mobilnych do łączenia się z internetem, niemal połowa obywateli Stanów Zjednoczonych w ogóle nie odczuwa takiej potrzeby, co może zahamować dynamikę poszukiwania nowych rozwiązań przez firmy z sektora ICT.

Jak stwierdza raport The Pew Internet & American Life Project, będący efektem przebadania 4 tys. dorosłych Amerykanów, 23% z nich to regularni użytkownicy technologii komunikacyjnych i informacyjnych (ICT), oznaczających wszystkie technologie sieci interaktywnych tj. serwisy społecznościowe, telewizja internetowa, a także komórki z aparatem i odtwarzaczem wideo.

Jak pokazuje także raport, jedynie 8% Amerykanów stanowią zagorzali użytkownicy, w pełni wykorzystujący możliwości, jakie dają współczesne technologie, doskonale radzący sobie z wyzwaniami, jakie stwarza Web 2.0.

Największa grupa, to jednak wciąż 49% obywateli, którzy używają nowych technologii okazjonalnie lub też nie są w ogóle zainteresowani ich wykorzystywaniem. W obliczu ciągłego rozwoju ICT i wprowadzania do tego sektora nowych rozwiązań, może się to stać prawdziwą siłą zaporową dla rynku.

Badanie dzieli użytkowników na 10 głównych kategorii wewnątrz trzech głównych grup: elity technologicznej - 31% respondentów, średnio zaawansowanych w użyciu nowych technologii - 20% respondentów oraz początkujących lub zupełnie z nimi nieobytych - 49% respondentów.

Ogłoszony właśnie raport Forrester Research stwierdza z kolei, że prawie połowa użytkowników telefonów komórkowych w Stanach Zjednoczonych odchodzi od komunikacji głosowej na rzecz innych usług tj. pisanie smsów, przesyłanie mmsów czy ściąganie gier i dzwonków na komórkę. Wśród wszystkich użytkowników komórek w Stanach Zjednoczonych, jedynie 11% korzysta jednak za ich pośrednictwem z internetu.

Jak wynika też z raportu, na czele najbardziej zaznajomionych z nowymi technologiami stoją młodzi ludzie, 78% użytkowników komórek to grupa wiekowa 18-26 lat. Wg Forrester Research, powodem takiego stanu rzeczy jest niemożność przyswojenia wszystkich nowych możliwości technologicznych przez starszych użytkowników, którzy rzadko korzystają z innych usług niż komunikacja głosowa.

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak