Internet - to się sprzedaje!

Internauci świadomi istnienia Pomelo

Kampania reklamowa przyczyniła się do zbudowania świadomości nowej marki napoju owocowego wśród użytkowników internetu. 4,5 % badanych, którzy mieli kontakt z kampanią, wymieniło Pomelo obok innych znanych i długo obecnych na rynku marek napojów takich jaki Tymbark, Coca Cola czy Pepsi

(świadomość wspomagana).

Kampania zbudowała świadomość nowej marki napoju owocowego wśród użytkowników, którzy mieli z nią kontakt. W tej grupie 2,7% internautów w czasie badania pamiętało reklamę napoju (wskaźnik ten można potraktować jako spontaniczną świadomość marki). Z kolei wspomagana świadomość marki "Pomelo" miała różny poziom w zależności od rodzaju kreacji emitowanych odbiorcom. Zdecydowanie najwyższa była wśród badanych, którzy mieli kontakt z brandmarkiem (w tej grupie o napoju "Pomelo" słyszało 7,2% respondentów). Najmniej skuteczną formą kreacyjną był billboard. Wśród internautów, którzy mieli kontakt z tym rodzajem kreacji wspomagana świadomość marki wyniosła 2,8%.

Kto zaprowadził Pomelo do celu - czyli lista ojców sukcesu

Koncepcja kampanii, która powstawała podczas burzy mózgów, jest rezultatem pracy zespołowej. Zaangażowanych w realizację kampanii było co najmniej kilkanaście osób z 6 firm. Całość akcji koordynowało IAB Polska. Ostateczny rezultat jest efektem współpracy przedstawicieli Ad.net (udostępnienie sieci reklamowej), CR Media (planowanie mediów), IM Partner (kreacje reklamowe), Fido Interactive (technologia sztucznej inteligencji), Gemius (technologia badawcza). Twórcą samej marki i jej charakteru jest Jacek Kołtonik, dyrektor Departamentu Internet CR Media.

Pomelo trafiło do celu...?

Celem kampanii było skłonienie jak największej liczby użytkowników internetu do wejścia na specjalnie przygotowaną stronę poświęconą produktowi. Jak wynika z badania (deklaracji respondentów), z możliwości tej skorzystało 2,8% odbiorców. Monitorowanie kampanii pozwoliło stwierdzić, że w rzeczywistości odsetek ten był wyższy i wyniósł 2,9% (udział użytkowników (cookies), którzy znaleźli się na stronie w ogólnej liczbie użytkowników (cookies), którzy mieli kontakt z reklamą).

Jednak zasadniczym celem badania było określenie skuteczności kampanii reklamowej przeprowadzonej wyłącznie w internecie. - "Chcieliśmy zbadać efekty promowania marki w internecie - chodziło nam zarówno o zbadanie poziomu reakcji bezpośredniej, jak również zmiany świadomościowe użytkowników spowodowane kontaktem z reklamą. Chcąc upiec dwie pieczenie na jednym ogniu testowaliśmy przy okazji nowe formy reklamowe, które oficjalnie wprowadzone zostały do naszej oferty od 1 września." - mówi Adam Kwaśniewski, odpowiedzialny za projekt ze strony sieci reklamowej Ad.net.