Internet nie tylko dla młodzieży

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się szkolenia komputerowe dla seniorów zorganizowane przez UPC Polska przy współpracy z Fundacją 50+ i Uniwersytetem Trzeciego Wieku.

W ramach programu "Internet łączy pokolenia" przeszkolonych zostało 450 osób w kilku największych, polskich miastach. Chętnych było co najmniej trzy razy więcej. "We Wrocławiu było osiem osób na jedno miejsce, w Kielcach dziesięć. W niektórych miastach ze względu na duże rozgoryczenie nieprzyjętych osób od razu organizowaliśmy dodatkowe edycje" - mówi Dorota Zawadzka, rzecznik prasowy i dyrektor ds. public relations w UPC Polska.

Seniorzy uczestniczący w zajęciach byli bardzo zadowoleni, że ktoś docenił ich chęci i umiejętności, zauważył tkwiący w nich potencjał. "Starsze osoby też bardzo chcą się uczyć korzystania z komputera i z Internetu, doceniają możliwość dostępu do ciekawych informacji w każdej chwili, z satysfakcją poznają to, co było dobrze znane ich dzieciom czy wnukom. Wbrew stereotypom wielu spośród nich chce na równi z innymi korzystać z nowych technologii i nie boi się ich" - przekonuje Dorota Zawadzka. Ta mało doceniana dzisiaj grupa użytkowników Internetu może stać się w przyszłości znaczącą grupą klientów dostawców usług sieciowych.

Zważywszy na zainteresowanie seniorów szkolenia mają być kontynuowane. Obecnie UPC pracuje razem z Akademią Rozwoju Filantropii nad rozszerzeniem formuły kursów i przygotowaniem odpowiedniego programu.

Z publikowanych w lipcu wyników badań NetTrack SMG/KRC wynika, że osoby w wieku powyżej 60 i więcej lat stanowią ok. 2,3% polskich internautów. Najliczniejszą grupą - 39,5% - są osoby w przedziale wiekowym 15 - 24 lata.

Internet nie tylko dla młodzieży