Internet na przełomie roku – lekki wzrost

Z najnowszego badania Net Track wynika, że 21,8% Polaków w wieku od 15 do 75 lat korzystało z Internetu na przełomie grudnia i stycznia. Tym samym od listopada liczba internautów wzrosła o ok. 100 tys. osób. Najczęściej korzystamy z Sieci w domu, przeglądając strony portali, operatorów telefonii komórkowej, komunikatora Gadu Gadu i wyszukiwarki Google.

Z pewnością cieszy fakt, że grupa polskich internautów staje się coraz liczniejsza. Szkoda jedynie, że przyrost użytkowników nie jest tak dynamiczny, jak zakładano w zeszłym roku.

Przypomnijmy, że od marca 2003 roku do stycznia 2004 roku liczba osób korzystających z Sieci powiększyła się o niecałe 500 tys. osób. W okresie kwiecień-maj oraz październik-listopad mieliśmy stagnację (wtedy wskaźniki utrzymały się odpowiednio na poziomie: 6,18 mln i 6,45 mln osób). W ciągu grudnia i stycznia statystyki zwiększyły się o ok. 100 tys. osób. Tym samym na początku 2004 roku mieliśmy w Polsce ok. 6,5 mln internautów.

Internet na przełomie roku – lekki wzrost

Liczba internautów

Ponad połowa Polaków korzysta z Sieci w domu. Ponad jedna czwarta zadeklarowała, że surfuje również na uczelni i w pracy.

Internet na przełomie roku – lekki wzrost

Miejsce korzystania z Internetu

Częstotliwość korzystania z Internetu niewiele zmieniła się od listopada ur. Jedna trzecia użytkowników surfuje codziennie lub prawie codziennie, ponad jedna czwarta kilka razy w tygodniu.

Net Track wskazuje, że najczęściej odwiedzany jest portal Onet.pl. Za nim w rankingu znajduje się Wirtualna Polska i Interia. Co ciekawe, w zestawieniu pojawiło się również o2.pl (na 10 miejscu). Oprócz portali w rankingu

Internet na przełomie roku – lekki wzrost

Częstotliwo?ć korzystania

dziesięciu najczęściej odwiedzanych miejsc znalazła się strona komunikatora Gadu Gadu, serwisu aukcyjnego Allegro, wyszukiwarki Google oraz operatorów telefonii komórkowej.

Dodajmy, że badane zostało przeprowadzone przez SMG/KRC Poland Media w okresie od listopada 2003 roku do stycznia 2004 roku na grupie docelowej osób

Internet na przełomie roku – lekki wzrost

Witryny

korzystających z Internetu w wieku od 15 do 75 lat. Badanie odbyło się na próbie 1975 przypadków.