Internet - jedyne medium z rosnącą liczbą odbiorców bieżących informacji

Tylko w internecie rośnie liczba odbiorców publikowanych wiadomości. Według badań Gallupa każde inne medium notuje ciągły spadek ich liczby. Za to z internetowych serwisów informacyjnych korzysta już co piąty obywatel Stanów Zjednoczonych. Jeszcze 9 lat temu robiło to tylko 3% z nich.

Spadek odbiorców wiadomości odnotowały medialne potęgi jak telewizja, radio, lokalne i ogólnokrajowe dzienniki oraz magazyny. Na tym tle szczególnie korzystnie wypada internet.

Jedynie 3% Amerykanów korzystało z serwisów informacyjnych w 1995 roku. Ich liczba wzrosła do 7% w 1998 roku, do 8% w 1999, 15% w 2002, by w tym roku wynieść aż 20%.

Choć liczba korzystających z internetowych serwisów informacyjnych stale rośnie, nominalnie jest ich znacznie mniej niż odbiorców telewizyjnych czy radiowych wiadomości. Istotna jest jednak trwała tendencja wzrosowa ich liczby.