Internet Idea – pierwszy krok w kierunku giełdy

Internet Idea, twórca portalu YoYo.pl, przekształciła się w spółkę akcyjną. Zmiana formy prawnej jest konieczna do wprowadzenia firmy na giełdę.

Internet Idea od dawna zapowiadała, że chce wprowadzić swoje akcje do obrotu publicznego. Według ostatnich informacji, debiut na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych jest planowany na pierwszy kwartał przyszłego roku. Spółka jednak nie chce być pierwszym polskim przedsiębiorstwem internetowym na giełdzie i swoją publiczną ofertę uzależnia od powodzenia emisji swoich konkurentów – głównie Interii (która już czeka na zgodę Komisji Papierów Wartościowych i Giełd na dopuszczenie akcji do publicznego obrotu) i Areny.

Spółka istnieje od 1997 r. Jej strategicznym inwestorem jest warszawski integrator systemowy STGroup (posiada 37% udziałów). Od początku tego roku działa należący do Internet Idei portal YoYo.pl. Oprócz portalu, Internet Idea oferuje klientom własne rozwiązania w dziedzinie handlu elektronicznego i konstruowania stron WWW, prowadzenie kampanii promocyjno-reklamowych w Internecie, budowanie sklepów w sieci oraz systemy handlowe business–to-business i business-to-consumer. Wśród klientów i partnerów spółki znajdują się między innymi Castrol, Zepter, Volvo, Norwich Union, Panasonic, Stalexport, a także Polski Komitet Olimpijski i Kancelaria Prezydenta RP.

Zmiana formy prawnej Internet Idei zbiegła się także ze zmianami osobowymi – prezesem zarządu został Marek Tomkiewicz. Dotychczasowy prezes, Arkadiusz Kuich, został członkiem Rady Nadzorczej.