Internet Group: 50-procentowy wzrost sieci Ad.net

Przychody Internet Group w 2 kwartale 2008 r. wyniosły 86 mln zł i wzrosły o prawie 39% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Firma zanotowała jednak mniejszy zysk netto - 2,3 mln zł, co oznacza spadek o 30,7 proc. Wpływ na to miały koszty związane z kredytem (1,3 mln) zaciągniętym na zakup spółek skupionych wokół Call Center Poland.

W porównaniu z 2 kwartałem 2007 r. spółka znacznie poszerzyła skalę działania. Na wyniki Grupy wpłynęły nowe spółki, takie jak: Call Center Poland, ContactPoint, Communication One Consulting, Webtel czy przedsięwzięcia prowadzone w ramach spółki ZigZag. Łącznie nowe przedsięwzięcia dodały 22,7 mln do przychodów Grupy.

Największy udział w przychodach stanowiła część mediowa spółki (w jej skład wchodzą m.in CR Media Consulting i Ad.Net). W 2 kwartale spółki te uzyskały przychód 67 mln. Największy, 50-procentowy wzrost odnotował Ad.Net

Do swoich najważniejszych osiągnięć z 2 kwartału 2008 r. spółka zaliczyła powstanie Online Media Group Poland, która jest wynikiem współpracy sieci reklamowej Ad.Net z brytyjskim partnerem OMG.

Spółka zadowolona jest również z zagranicznej ekspansji sieci Ad.net. Poza Litwą, gdzie uzyskał 50% udziału w rynku reklamy Internetowej, spółka dynamicznie rozwijała swoją działalność na Łotwie i Estonii. W 2 kwartale 2008 spółka powołała kolejne firmy na Ukrainie i na Słowacji. W 2007 roku Ad.net ze swej zagranicznej działalności uzyskał blisko 11 milionów zł, a marże ze sprzedaży na tamtych rynkach wyniosły blisko 3,5 mln zł