Internet Group: 5% wzrost wartości reklamy on-line

Wg Internet Group S.A reklama internetowa wzrośnie w 2009 o 5%. Cały rynek skurczyć ma się o 10%. Wg opublikowanych wyników finansowych, w I kwartale 2009 przychody Grupy spadły o 22%. IGroup poszukuje partnera giełdowego oraz szuka oszczędności.

Kolejna pojawiająca się w ostatnich czasach prognoza wartości reklamy w sieci w 2009 r. nie jest zbyt optymistyczna. Internet Group w opublikowanych wynikach finansowych Grupy oszacował, że wydatki na reklamę internetową w 2009 r. wzrosną zaledwie o 5%. To i tak dużo biorąc pod uwagę estymacje, że wartość całego rynku reklamy skurczyć się ma o 10%.

Prognozy Internet Group są niższe od dotychczas pojawiających się estymacji. CR Media Consulting spodziewał się około 16% wzrostu, podobnie MPG (15%), bankier.pl przewidywał wzrost ok. 12-15%.

Wg innych graczy na rynku prognozy Internet Group mogą okazać się być realne. To bliższe prawdy, niż zakładane wcześniej wzrosty 15-20-procentowe. Tyle że to wciąż szacunki, a te zmieniają się w zależności od sytuacji rynkowej - powiedział cytowany przez "Parkiet" Jacek Tryzno, zastępca dyrektora pionu marketingu i sprzedaży WP.pl - Dziś przewidujemy 5-7-procentowy wzrost rynku reklamy internetowej w 2009 r. - dodał.

W opublikowanych wynikach finansowych IGroup napisano: "sytuacja jest gorsza niż oczekiwaliśmy". W I kwartale 2009 r. przychody Grupy spadły o 22%, ale EBITDA i zysk z działalności operacyjnej wzrósł (odpowiednio 18% i 12%). Wzrost EBITDA osiągnięty został jednak przede wszystkim przez spółki skupione w platformie Call Center, a nie internecie.

Obecny okres jest znaczący dla rozwoju Internet Group. Możliwa jest rezygnacja z emisji akcji, a spółka prowadzi rozmowy w zakresie nawiązania współpracy kapitałowej z inną firmą notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych. W obecnej sytuacji rynkowej jedynie konsolidacja pozwoli na wzmocnienie firmy - czytamy w kwartalnym raporcie IGroup. Wg Jana Wojciechowskiego, prezesa IGroup, znaczący akcjonariusze spółek popierają pomysł, ale decyzja, czy fuzja będzie, zapadnie do końca czerwca. Również w tym okresie IGroup zdecyduje, czy przejmie Telogic Polska, pośrednika na rynku telefonii komórkowej (wóczas pożyczka udzielona Telogic mogłaby zostać zamieniona na udziały).

Jak podaje "Parkiet" IGroup odchodząc od tradycyjnej działalności brokera reklamowego zmniejszy swe przychody w 2009 r. (o ok. 20%), ale poprawi rentowność. Pomóc mają w tym zakresie cięcia zarobków (w br ma to dać 4 mln oszczędności) i w wynajmowanej powierzchni (oszczędności z tytułu najmu mają sięgnąć w 2010 r. 2 mln zł).

Źródła:http://www.parkiet.com , http://www.igroup.pl